Verkko-opetuksen kokemusten jakaminen

Lokakuussa SVY:n käynnistämä verkko-opetuksen kokemuksien ja käytäntöjen jakamiseen liittyvä koulutustilaisuuksien sarja jatkuu 15.11 ja 4.12. klo 12.30-15.30. Marraskuun tilaisuuden aiheena ovat kampusopetuksen tukemiseen kehitetyt tietoverkkoratkaisut ja joulukuun teemana Web 2.0. hyödyntäminen opetuksessa. Valtakunnallisten tilaisuuksien tavoitteena jakaa verkko-opetuksen alueen käytäntöjä, kokemuksia sekä tukea opettajien ja tukihenkilöiden keskinäistä verkostoitumista yliopistoissa. Tilaisuudet on suunniteltu yliopistojen opettajille. Valtakunnallisten osuuksien lisäksi voidaan toteuttaa myös paikallisia osuuksia, joissa esimerkiksi syvennetään käsiteltyjä teemoja ja paikallisia sovelluksia.

Uusia yliopistoryhmiä mahtuu mukaan:

Ilmoittautumisia syksyn tilaisuuksiin pyydettiin jo syyskuussa, mutta edelleen uudet yliopistoryhmät ovat tervetulleita mukaan marras- ja joulukuun seminaareihin. Opetuksen tvt-tuki- ja koulutuspalveluista vastaavia henkilöitä pyydetään ilmoittamaan uusia ryhmiä mukaan 2.11.2007 mennessä Hely Lahtiselle (hely.lahtinen@vy.fi tai 040-589 0872). Ensimmäisessä seminaarissa mukana olleiden ei tarvitse enää ilmoittautua uudelleen.

Huom! HY:n opetushenkilöstö voi osallistua tilaisuuksiin myös oppimiskeskus Aleksandriasta käsin. Tällöin ilmoittaudutaan koulutuskalenterin kautta (vaatii kirjautumisen ALMAan).

Tilaisuuksiin osallistuminen:

Tilaisuudet toteutetaan videoneuvottelun ja sovellusjaon avulla yliopistoihin kootuille ryhmille. Koulutustilaisuuksiin voi videoneuvottelun kautta osallistua ryhmiä kaikista yliopistoista. Marraskuun tilaisuus on seurattavissa myös verkon kautta omalta koneelta. Videoneuvotteluosuutta pääsee seuraamaan osoitteessa http://videosilta6.it.helsinki.fi/ ja Connect Pron kautta välitettävää materiaalia/demoja osoitteessa Tarkemmat tilaisuuksien osallistumiseen liittyvät ohjeet sekä tarkempi sisältö toimitetaan ilmoittautuneiden yliopistoryhmien yhteyshenkilöille noin kaksi viikkoa tilaisuuksia sekä tiedotetaan SVY-portaalin uutispalstalla ja tapahtumakalenterissa.

Kustannukset:

Valtakunnallisiin koulutuksiin osallistuminen on maksutonta. Osallistuvat yliopistot vastaavat omista tila-, tekniikka- ja yhteyskuluista sekä mahdollisen sisäisen koulutusten kuluista. Pyydän, että levittäisit tietoa tilaisuuksista yliopistossasi ja verkostoissasi.

Syysterveisin, Hely Lahtinen, hely.lahtinen@virtuaaliyliopisto.fi, SVY:n palveluyksikkö, http://www.virtuaaliyliopisto.fi

Lisätietoja: SVY_koulutusinfo