Tukiverkoston vierailu Heurekassa

Kuudentoista hengen vahvuinen joukko verkko-opetuksen tukihenkilöitä matkusti  junalla luokkaretki tunnelmissa 10.6. Heurekaan. Perillä meidän vastaaanotti Matti Rossi, joka esitteli opetuksen tukitoimintaa ja tarjosi kahvit Cafe Einsteinissa.

Tiedettä pallolla tarjoaa mahdollisuuden nähdä ja ymmärtää maapallon globaaleja ilmiöitä kuten tuulet, pilvet ja merivirrat .  Erityisen vaikuttavaa oli nähdä lentoliikenne suuren  pallon pinnalla eri vuorokauden aikoina. Euroopan aamu näyttää tähtisadetikulta kun tuhannet lentokoneet lähtevät tulikärpästen lailla lentokentiltä maapallon eri suuntiin.

Oppaan johdolla tutustuimme Heurekan näyttelyn klassikoihin ja lyhyesti myös Murhaan Heurekassa. Oppaana toimi vapaaehtoisopas.  Innostava ja kiinnostava tapa viettää eläkepäiviä!

Planetaariossa katselimme mukavissa lepotuoleissa  Matkalippua maailmankaikkeuteen ja pääsimme tutustumaan mm. miltä tuntuu imeytyä mustaan aukkoon.

Kiitokset Matti Rossille ja Annille järjestelyistä!

Lopuksi kokoustilassa suunnittelimme tulevan syksyn tapahtumia. Tapahtumista tulee tietoa lisää, mutta tässä jo alustavat suunnitelmat lisättäväksi kalenteriin.

Ensimmäinen aamuklubi 13.8. 9-11 Aleksanteri-instituutissa

Syyskuun aamuklubi 10.9 Valtsikassa, teemana verkostot

16.9. seminaari Yhteisöllisyys voimavarana humanistisessa tiedekunnassa. Tukiverkosto esittäytyy verkostona. Lisätietoa Kristiina Pirnekseltä.

Koulutustoiveita:

e-Lomakekoulutusta, Mari Jussila