Menestys-seminaari Lahdessa 28.11. klo 13–16.30, vapaa pääsy

Tervetuloa Menestys-seminaariin 28.11.2013 klo 13–16.30, Kirkkokatu 16 Lahti. Tilaisuus on samalla Verkkoviestinnän professuuri hankkeen 10-vuotisjuhlaseminaari.

Tilaisuudessa keskustellaan, millaisia eväitä ja ominaisuuksia yritykset tarvitsevat menestyäkseen, valotetaan paikallisuuden voimaa ja keskustellaan aktiivisesti. Seminaarissa keskitytään alueen hyvinvoinnin edistämiseen ja lisätään yrittäjien ja päättäjien tietoisuutta siitä, miten alueelta ponnistetaan maailman markkinoille.

Ohjelma ja aikataulu:

12.45–13.00 Ilmoittautuminen

13.00–13.15 Seminaarin avaus, seminaarin puheenjohtaja Heikki Hakala, Etelä-Suomen  Sanomien päätoimittaja

13.15–13.45  Menestyksen eväitä, Pekka Ilmivalta, Pelicansin puheenjohtaja, Veikkauksen tuleva viestintäjohtaja

13.45–14.15  Arvot – viestintä – maine, Leena Majamäki,
viestintäjohtaja, Fazer-konserni

14.15-15.30 Kahvitauko ja keskustelua viestinnän polttavista kysymyksistä teemapöydissä. Teemat: Ketterä viestintä; Maineasiat; Median merkitys ja lähestyminen.

15.30–16.00 Ketterä viestintä – pk-yrityksen salainen ase? Leif Åberg, organisaatioviestinnän professori, Helsingin yliopisto, sosiaalitieteiden laitos.

16.00–16.30 Yrityksen eväät tulevaisuuteen: Minkälainen bisnes on huomisen menestys, Pekka Aula, viestinnän professori, Helsingin yliopisto sosiaalitieteiden laitos.

16.30 Tilaisuuden päätös

Seminaarissa yleisöllä on mahdollisuus osallistua kahvitauon yhteydessä teemapöytiin, joissa keskustellaan viestinnän polttavista kysymyksistä yhdessä professorin tai puheenjohtajan kanssa. Teemat: ketterä viestintä, maine ja media.

Ilmoittautuminen tältä lomakkeelta.

Tervetuloa ainutlaatuiseen seminaariimme,
terveisin Verkkoviestinnän professuurihankkeen väki.

Posted in Uutiset | Comments Off on Menestys-seminaari Lahdessa 28.11. klo 13–16.30, vapaa pääsy

Tervetuloa hankkeen viimeiseen Menestys-seminaariin 28.11.

Tervetuloa Menestys-seminaariin 28.11.2013 klo 13–16 Kirkkokatu 16 Lahti. Tilaisuus on samalla Verkkoviestinnän professuuri hankkeen päätösseminaari.

Tilaisuudessa keskustellaan, millaisia eväitä ja ominaisuuksia yritykset tarvitsevat menestyäkseen, valotetaan paikallisuuden voimaa ja keskustellaan aktiivisesti.
Seminaarissa keskitytään alueen hyvinvoinnin edistämiseen ja lisätään yrittäjien ja päättäjien tietoisuutta siitä, miten alueelta ponnistetaan maailman markkinoille.

Tilaisuuden puhujina:

Heikki Hakala, Etelä-Suomen Sanomien päätoimittaja, seminaarin puheenjohtaja
Pekka Aula, Helsingin yliopiston viestinnän professori
Leif Åberg, Helsingin yliopiston organisaatioviestinnän professori
Pekka Ilmivalta, Pelicansin puheenjohtaja, Veikkauksen tuleva viestintäjohtaja
Leena Majamäki, Vice President, Corporate Affairs Fazer Group

Seminaarissa yleisöllä on mahdollisuus osallistua kahvitauon yhteydessä teemapöytiin, joissa keskustellaan viestinnän polttavista kysymyksistä yhdessä professorin tai puheenjohtajan kanssa.

Tervetuloa ainutlaatuiseen seminaariimme.
Seminaari on osallistujille maksuton. Lisätietoa marraskuun alussa.

Terveisin Verkkoviestinnän professuurihankkeen väki.

Posted in Uutiset | Tagged , | Comments Off on Tervetuloa hankkeen viimeiseen Menestys-seminaariin 28.11.

Tervetuloa viestinnän aamukahveille pe 20.9. klo 9–11

Syksyn ensimmäisen viestinnän aamukahvitilaisuuden aiheena on: Kriisiviestinnän tuloskortti kriisiin varautumisen ja kriisin johtamisen tueksi. Aiheesta alustaa Viestintäpäällikkö Maarit Rissanen.

Aiheesta lisää:
Kriisiviestinnän tuloskortti on suunniteltu kehittämään erityisesti julkisten organisaatioiden kriisiviestintää, mutta se sopii myös yksityiselle sektorille. Tuloskortin avulla voi arvioida viestintää eri sidosryhmien kannalta ennen kriisiä, sen aikana ja tilanteen jälkeen. Jos kriisiin valmistautuminen on tehty huonosti tai sitä ei ole tehty ollenkaan, kriisiviestintäkään ei voi onnistua.

Mitä? Helsingin yliopiston Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia järjestää viestinnän aamukahvit perjantaina 20.9. kello 9-11.
Missä? Kirkkokatu 16, Lahti
Ilmoittautumiset: pia.vehnamaki(at)helsinki.fi

Posted in Uutiset | Comments Off on Tervetuloa viestinnän aamukahveille pe 20.9. klo 9–11

Verkkoviestinnän professuuri -hanke aloittaa viimeisen syksynsä vauhdilla

Verkkoviestinnän professuuri -hankkeen viimeinen syksy on käynnistynyt ja tiedossa on paljon mielenkiintoisia tapahtumia sekä tietenkin työpajoja. Verkkoviestinnän ja sosiaalisen median kehittämiseen tähtääviin työpajoihin ehtii vielä mukaan. Ei muuta kuin ilmoittautumaan!

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:
Hanna Päivärinta, suunnittelija
hanna.paivarinta(at)helsinki.fi, 044-5249732

Posted in Uutiset | Comments Off on Verkkoviestinnän professuuri -hanke aloittaa viimeisen syksynsä vauhdilla

Professorit pyörien päällä – viestinnän klinikka kiersi Lahtea

Mediatalo Esan Heidi Keskikylä ja Heli Sellheim tapaamassa Leif Åbergia ja Pekka Aulaa. – Vaikka klinikka-aika oli lyhyt, siitä sai kuitenkin paljon uutta ajateltavaa ja professoreilla oli tarjota hyviä lähteitä meitä kiinnostaviin aiheisiin, Heli Sellheim sanoi.

Mediatalo Esan Heidi Keskikylä ja Heli Sellheim tapaamassa Leif Åbergia ja Pekka Aulaa. – Vaikka klinikka-aika oli lyhyt, siitä sai kuitenkin paljon uutta ajateltavaa ja professoreilla oli tarjota hyviä lähteitä meitä kiinnostaviin aiheisiin, Heli Sellheim sanoi.

Lahdessa sai toukokuun lopussa viestinnän asiantuntija-apua kävelemällä kirjaimellisesti ulos yrityksen toimipisteestä. Viestinnän professori Leif Åberg ja verkkoviestinnän professori Pekka Aula ajoivat Askon alueella ja Lahden Tiedepuistossa ja tapasivat yrityksiä erilaisissa viestinnän kysymyksissä.

Yrityksillä on yhä enemmän pohdittavaa viestinnässään monikanavaistuneen mediakentän aikakaudella. Etenkin sosiaalinen media puhuttaa yrityksissä ja organisaatioissa. Päivän aikana tulikin kysymyksiä laidasta laitaan: Pitäisikö jokaisen itseään kunnioittavan yrityksen olla Facebookissa? Entä miten koulutusviennissä voisi hyödyntää sosiaalista mediaa?

Ensimmäistä kertaa järjestetty liikkuva viestinnän klinikka on osa Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenian Verkkoviestinnän professuuri -hanketta. Mistään monimutkaisesta asiasta ei ollut kysymys. Päinvastoin viestintäasioiden pohtiminen haluttiin tehdä pk-yrityksille mahdollisimman helpoksi, niiden tarvitsi vain astua toimiston pihalla odottavaan autoon. Lahden kaupungin ympäristöneuvonta lainasi Kaisla-autonsa päiväksi Palmenian käyttöön.

– Liikkuva viestinnän klinikka oli mielestäni hauska idea ja mahdollisuus lahtelaisille yrityksille saada asiantuntijoiden näkemystä omaan viestintäänsä. Keskustelu kesätunnelmissa olevien professorien kanssa oli leppoisaa, mutta samalla haastoi ajattelemaan omaa tekemistä uusista näkökulmista. Oli myös hyvä saada tietoa viestinnän koulutusmahdollisuuksista, tilaisuuteen osallistunut Heidi Keskikylä Mediatalo Esasta kertoo.

Myös professorit olivat tyytyväisiä. – Jäi semmoinen tunne että teimme jotain oikeasti tärkeää, Leif Åberg sanoo. – Selvästi tällaiselle toiminnalle on kysyntää. Pk-yrityksistä on tosi vaikea lähteä päivän-parin kursseille. Palmenia voisi tässäkin olla edelläkävijä ja kehittää mobiilin tukiaseman, jatkaa Åberg.

Onko some vain ohimenevä ilmiö?

Kaikki eivät ole vielä vakuuttuneet sosiaalisen median merkityksestä ja erilaisten vimpaimien tarpeellisuudesta. Leif Åberg katsoo asiaa laajemmin: – Sosiaalinen media on demokratisoinut viestinnän. Olemme etuoikeutetussa asemassa, kun saamme todistaa suurta muutosta. Se on yhtä suuri muutos kuin gutenbergiläinen kirjapaino aikanaan. Sehän demokratisoi tiedon. Kovin monella organisaatiolla ei ole varaa ohittaa tätä uutta vallankumousta. Olennaista on pohtia, mitä uutta sosiaalisella medialla voidaan saavuttaa.

Ulos tutkijankammioista!

Idean isä Leif Åberg, pitäisikö yliopiston väen hypätä useamminkin pyörien päälle ja ajaa suoraan yrityksien pihaan? – Koska viestintä on hyvin inhimillistä ja arkista, tuntuisi aika oudolta, että sitä tutkittaisiin vain pölyisissä tutkijankammioissa. Kun aikanaan opiskelin viestintää Yhdysvalloissa, sanoi professorini: “Los Angeles is our classroom”. Professori Williams oli viisas mies.

Posted in Uutiset | Tagged , , , | Comments Off on Professorit pyörien päällä – viestinnän klinikka kiersi Lahtea

Tervetuloa maksuttomalle viestinnän klinikalle 28.5. vain Lahdessa!

Pohditko työssäsi, miten sosiaalinen media voisi lisätä yrityksesi näkyvyyttä ja parantaa liiketoiminnan kannattavuutta? Entä ovatko yrityksesi maineasiat kunnossa?

Näihin ja moniin muihin viestintään liittyviin kysymyksiin vastaavat Helsingin yliopiston viestinnän professorit Leif Åberg ja Pekka Aula liikkuvalla viestintäklinikalla. Professorit kiertävät Kaisla-autolla Lahden alueella ja auttavat erilaisissa viestinnän kysymyksissä.

Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus Lahden alueen yrityksille saada näkemyksiä viestintäänsä alan arvostetuilta asiantuntijoilta, ja vielä maksutta. Ilmoita siis itsesi ja yrityksesi viestinnän klinikalle, joko Askon alueen päivystykseen klo 10.00–12.00 tai Niemenkadulle 73 klo 13.00–14.30. Jokainen ilmoittautunut yritys voi saada itselleen 20 minuutin pituisen klinikka-ajan. Nopeimmat ehtivät ensin!

Mitä? Liikkuva viestinnän tohtoriklinikka vastaa kysymyksiisi yritysviestintään liittyen.
Missä? Askonkatu 9 klo 10.00–12.00 tai Niemenkatu 73 klo 13.00–14.30 (uuden pääsisäänkäynnin edessä olevalla kääntöpaikalla).
Milloin? Tiistaina 28.5.2013.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: hanna.paivarinta@helsinki.fi, puh: 050 318 5316, tai minna-maija.salomaa@helsinki.fi, puh: 050 388 0684.

Liikkuva viestinnän klinikka on osa Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenian Verkkoviestinnän professuurihanketta.

Posted in Uutiset | Comments Off on Tervetuloa maksuttomalle viestinnän klinikalle 28.5. vain Lahdessa!

Osallistu kahteen koulutukseen, saat enemmän hyötyä edullisemmin

SOMEPRO -täydennyskoulutus 10 op + Verkkoviestinnän työpajat

Yritys/organisatiollasi on nyt erinomainen tilaisuus kehittää kokonaisvaltaisesti some-osaamistaan:

  • Somepro-koulutuksessa yksi tai useampia henkilö perehtyy sosiaalisen median hyödyntämiseen perusteellisesti organisaation viestintästrategian ja liiketoiminnan kannalta.
  • Samaan aikaan isompi joukko työyhteisöstä osallistuu verkkoviestinnän professuurihankkeen lyhyisiin työpajoihin, joissa kehitetään yritys/organisaation toimintaa sosiaalisessa mediassa kiinnostavaksi ja kannattavaksi.

Hinta:
Esim. keskisuuren yrityksen osallistuminen professuurihankkeeseen (1500€ +alv) + yksi osallistuja Someprohon = yhteensä 4200€ (norm. 4700€).

Ajankohta:

  • Somepro-koulutus: 12.3.-11.9.2013, Lahti
  • Alkuvuoden työpaja-aikataulu. Työpajoja järjestetään myös yritys/organisaatioiden toiveiden mukaisina ajankohtina Lahdessa.

Hintaan sisältyy osallistuminen keväällä järjestettävään sosiaalisen median seminaariin  (10 henkilöä/yritys).

Lisätietoja:

  • kehittämispäällikkö Minna-Maija Salomaalta, minna-maija.salomaa(at)helsinki.fi, p. 050 388 0684
  • suunnittelija Sari Niemi, sari.niemi@helsinki.fi, p. 050 318 5338
  • Lisätiedot: www.palmenia.helsinki.fi/koulutus/

Professuurihanke on EAKR-osarahoitteinen hanke ja siihen voi osallistua Päijät-Hämeen alueen yritykset ja julkisorganisaatiot.

Posted in Uutiset | Comments Off on Osallistu kahteen koulutukseen, saat enemmän hyötyä edullisemmin

Tutustu alkuvuoden työpaja-aikatauluun

Sosiaalinen media puhuttaa nyt entistä enemmän. Yritykset siirtävät asiakaspalveluaan sosiaaliseen mediaan ja keskittyvät tuottamaan asiakkailleen lisäarvoa somen palveluissa. Mitä sinun yrityksesi tarjoaa omalle kohderyhmälleen verkossa? Tule kehittämään yrityksesi verkkoviestintää ja sosiaalisen median käyttöä tehokkaaksi ja asiakkaitasi palvelevaksi.

Vielä ehtii mukaan erinomaista palautetta saaneisiin sosiaalisen median kehitystyöpajoihin. Työpajat pidetään Lahdessa Aikuiskoulutuskeskuksessa.
Esite.

Posted in Uutiset | Comments Off on Tutustu alkuvuoden työpaja-aikatauluun

Tule kehittämään yrityksesi verkkoviestintää kiinnostavaksi ja kannattavaksi

Verkkoviestinnän professuuri -hankkeen työpajat saivat paljon hyvää palautetta vuodelta 2012. Kiitosta tuli muun muassa juuri yrityksille suunnatusta näkökulmasta ja uusien ideoiden kylvämisestä. Tämän vuoden työpajat jatkuvat keskiviikkona 6.2. aiheella Sukellus sosiaaliseen mediaan. Lisätietoa työpajoista tulee pian.

Ennen uusia työpajoja kutsumme koolle kaikki Lahden alueen hyvinvointialan yritykset keskiviikkona 30.1. klo 10–12 ja nuoret yrittäjät klo 14–16. Tarkoituksena on keskustella tämän hetken viestinnän haasteista ja tulevaisuuden mahdollisuuksista sekä yritysten tarpeista verkkoviestinnän ja sosiaalisen median kehittämiseen liittyen. Asiantuntijana toimii verkkoviestinnän professori Pekka Aula, joka lähestyy päivän aihetta organisaatioiden maineen rakentamisen kannalta. Maine sosiaalisessa mediassa, miten verkossa selviää?

Aamupäivän aikana esitellään myös professuurihankkeen verkkoviestinnän työpajoja ja kerrotaan verkoston tarjoamista mahdollisuuksista yrityksille.

Ilmoittautumiset näistä linkeistä:

Hyvinvointialan yritykset: https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/39941/lomake.html
Nuoretyrittäjät: https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/39943/lomake.html

Lisätietoja: hanna.paivarinta@helsinki.fi

Tervetuloa kehittämään yrityksesi verkkoviestintää asiantuntijoiden ja muiden yritysten kanssa!

Posted in Uutiset, Verkkoprofessuuri hanke, Verkosto | Tagged , , | Comments Off on Tule kehittämään yrityksesi verkkoviestintää kiinnostavaksi ja kannattavaksi

Hyvää joulua kaikille, ensi vuonna jatketaan!

Verkkoviestinnän professuuri -hankkeen tiimi toivottaa kaikille yhteistyötahoille hyvää joulua ja tehokasta somen käyttöä uudelle vuodelle 2013!

Alkuvuodesta työpajat jatkuvat ja yritysten toiveita kuullaan edelleen. Mitkä ovat teidän yrityksessänne ajankohtaisimmat kynnyskivet verkkoviestinnässä? Kerro haasteistanne, niin me autamme löytämään ratkaisuja!

Posted in Verkkoprofessuuri hanke | Tagged , | Comments Off on Hyvää joulua kaikille, ensi vuonna jatketaan!