Päijät-Hämeen yrityksissä ja organisaatioissa halutaan hyödyntää sosiaalista mediaa

Verkkoviestinnän professuurihankkeessa on tehty kysely Päijät-Hämeen alueen yritysten tämän hetkisen viestinnän tilan selvittämiseksi. Kyselystä selvinneiden tulosten perusteella Päijät-Hämeen yritysten viestinnän tila näyttää olevan kohtalaisella mallilla, mutta sosiaalisen median suhteen on selvä tarve koulutukselle ja kehittämiselle. Lisäksi vastauksista on nähtävissä, että yritysten mediasuhteiden hoitaminen vaatisi kehittämistä.

Kehittämismuodoista painottuivat yrityskohtainen koulutus ja kehittäminen sekä muilta yrityksiltä oppiminen. Tämä entisestään vahvistaa sitä näkemystä, että pelkkä koulutus ei riitä, vaan tarvitaan yrityskohtaisia kehittämishankkeita sekä yritysten kesken yhteistyötä ja toisilta oppimista. Tämän pohjalta verkkoviestinnän professuuri -hankkeessa on kehitelty verkkoon ja sosiaaliseen mediaan liittyviä työpajoja, joissa toimitaan yrityslähtöisesti ja joissa yritykset voivat oppia paitsi asiantuntijoilta myös toisiltaan.

Katso koko raportti.

This entry was posted in Uutiset. Bookmark the permalink.