Edited Volumes

2010

Árnason, Vilhjálmur, Nordal, Salvör, and Júlíusdóttir, Sigrún (eds) (2010) Velferð barna. Gildismat og ábyrgð samfélags. [Childrens’ welfare. Values and society’s responsibilities.] Centre for Ethics and University of Iceland Press. Reykjavik: Siðfræðistofnun.

Fink, Janet, and Lundqvist, Åsa (eds) (2010) Changing Relations of Welfare. Family, Gender and Migration in Britain and Scandinavia. Aldershot: Ashgate.

Frih, Anna-Karin, and Söderberg, Eva (eds) (2010) En bok om flickor och flickforskning. Lund: Studentlitteratur.

Gíslason, Ingólfur V., and Eydal, Guðný Björk (eds) (2010) Föräldraledighet, omsorgspolitik och jämställdhet i Norden. [Parental Leave, Care Policies and Gender Equality in the Nordic Countries.] Copenhagen: Nordiska ministerrådet.

Hansen, Nana Wesley, Seip, Åsmund Arup, and Eldring, Line (eds) (2010) Rekruttering av
kompetansearbeidskraft fra tredjeland til Norden: Reguleringer, strategier og realiteter
.
TemaNord 2010:536. Copenhagen: Nordisk Ministerråd.

Karolewski, Ireneusz Pawel, and Suszycki, Andrzej Marcin (eds) (2010) Multiplicity of Nationalism in Contemporary Europe. Boulder: Rowman & Littlefield.

Kettunen, Pauli, and Petersen, Klaus (eds) (2010) Le modèle nordique d’état-providence – The Nordic Model of Welfare State. Special issue of Revue d’Histoire Nordique – Nordic Historical Review, No. 9. (Published in French and English.)

Kuhnle, Stein, Yinzhang, Chen, Petersen, Klaus, and Kettunen, Pauli (eds) (2010) The Nordic Welfare State. Shanghai: Fudan University Press. (Published in Chinese.)

Kurunmäki, Jussi, and Strang, Johan (eds) (2010) Rhetorics of Nordic Democracy. Helsinki: Finnish Literature Society.

Lundqvist, Åsa, and Petersen, Klaus (eds) (2010) In Experts We Trust. Knowledge, Politics and Bureaucracy in the Nordic Welfare States. Odense: University of Southern Denmark Press.

Martikainen, Tuomas, and Haikkola, Lotta (eds) (2010) Maahanmuutto ja sukupolvet. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.

Martikainen, Tuomas, and Jalovaara, Ville (eds) (2010) Religionens återkomst: Brytningspunkter i kyrkan, religionen och kulturen – Uskonnon ylösnousemus: Kirkon, uskonnon ja kulttuurin murros. Magma-studie 4. Helsingfors: Magma.

Petersen, Klaus and Lundqvist, Åsa (eds) (2010): In Experts We Trust. Knowledge, Experts and the Nordic Model of Welfare. Odense: University of Southern Denmark Press.

Petersen, Jørn Henrik, Petersen, Klaus, and Christiansen, Niels Finn (eds) (2010) Dansk Velfærdshistorie. Frem mod socialhjælpsstaten. Bind I. Perioden 1799–1898. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Petersen, Klaus, Petersen, Jørn Henrik, and Hansen, Nils Gunder (eds) (2010) I himlen således også på jorden? Danske kirkefolk om velfærdsstaten og det moderne samfund. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Rosenbeck, Bente, and Sanders, Hanne (eds) (2010) Det politiska äktenskapet: 400 års historia om familj och reproduktion. Centrum för Danmarksstudier 26. Göteborg/Stockholm: Makadam Förlag.

Snellman, Hanna (co-ed.) (2010) Journal of Finnish Studies, 14 (1), Summer 2010.

Snellman, Hanna (co-ed.) (2010) Journal of Finnish Studies, 14 (2), Winter 2010.