“Yritystä peliin!” -tapahtuma ma 22.4. ja ke 24.4. klo 14-18

Työelämä ja sen vaatimukset muuttuvat jatkuvasti. Moni nykyinen työpaikka lakkaa olemasta tai sen edellyttämät tiedot ja taidot muuttuvat olennaisesti. Onko akateemiselle aikuiselle muita vaihtoehtoja kuin hanttihommat ja pätkätyöt?

Yrittäjyys on uravaihtoehto, joka antaa ihmiselle vapautta luoda omat sääntönsä ja oman kehityspolkunsa alansa ammattilaisena. Miten akateemista osaamista voi hyödyntää yrittäjänä?Kaksipäiväisessä “Yritystä peliin!” -tapahtumassa perehdytään siihen, miten voit jalostaa omasta osaamisestasi ja kiinnostuksesi kohteista toteuttamiskelpoisen yritysidean.

OHJELMA

Tapahtumassa joukko kiinnostavia akateemisia yrittäjiä (mm. Taitomylly-viestintätoimiston perustaja ja suhdejohtaja Susanna Paloheimo) kertoo oman tarinansa ja vastaa “Yrittäjän piinapenkki” -paneelissa osallistujien kysymyksiin bisneksestä ja yrittäjyydestä. Yrittäjä ja Nokia Siemens Networkilla toimiva Tomi Niskakoski puhuu unelmiensa tavoittelusta ja henkilöstökonsultti Heikki Otsolampi valottaa, miten yrittäjätausta vaikuttaa työllistymiseen tulevaisuudessa.

Keskiviikko 24.4. omistetaan työpajalle, jonka aikana osallistujat visioivat ammatillista tulevaisuuttaan. Työpajan lopuksi sinulla on koossa ainekset oman yrityksen toimintasuunnitelmaan.

KENELLE?

Tapahtumaa suositellaan valtiotieteilijöille, teologeille ja humanisteille sekä yrittäjyysskeptikoille, pöytälaatikkoyrittäjille ja niille, jotka eivät tiedä, ‘mitä haluavat olla isona’.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittautumiset sähköpostitse os. essi.ahtola@boardman.fi to 18.4. klo 16 mennessä.

Tapahtuma järjestetään Helsinki Think Companyssa (Vuorikatu 5) maanantaina 22.4. klo 14-18 ja keskiviikkona 24.4. klo 14-18.

Paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Kerro ilmoittautumisen yhteydessä etu- ja sukunimesi, oppilaitoksesi, tiedekuntasi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi.

Mukaan mahtuu yhteensä 30 opiskelijaa.

Boardmanista: Luennon järjestäjiä ovat Boardman-osaamisverkoston Boardman Seniors ja Boardman Tulenkantajat –ryhmät yhdessä Helsinki Think Companyn kanssa.

Boardman Seniors on ryhmä aktiivisesta työelämästä pois jääneitä liike-elämän vaikuttajia. Boardman Tulenkantajat edustaa kaksikymppisiä akateemisia yrittäjiä ja yrittäjänmielisiä. Boardman-verkoston yhteinen tavoite on kerätä ja jakaa tietoa hyvään omistajuuteen, yrittäjyyteen ja yritysten hallinnointiin liittyen ja edistää hyvinvoivan Suomen kehittymistä hyvinvoivan liike-elämän avulla.