Tieteestä toimintaa toi yrittäjäenergiaa Vuorikadulle

Aurinkoisena perjantai-iltapäivänä Tieteestä Toimintaa -verkosto alkaa pikkuhiljaa kokoontua Think Companyn tiloihin Vuorikadulle kevätjuhlan ja opiskelijoiden yritysten tilannekatsauksen merkeissä. Projektia on pyöritetty nyt vuosi. Mitä on opittu?

“Tällaisia asioita ei opita suunnittelemalla – ne täytyy tehdä. Tehdessä oikeat ihmiset kyllä löytyvät ja ideat saavat lopullisen muotonsa. Mitä enemmän tekee, sitä antoisammaksi tekeminen muuttuu. Nyt kun projekti tältä osin päättyy, mielessä pyörii ainakin sata hyvää ideaa.” kertoo yksi Tieteestä Toimintaa -hankkeen avainhenkilöistä, Demos Helsingin Outi Kuittinen.

“Jos tuodaan yliopistolle jotain aivan uutta ja aiemmin tekemätöntä, se täytyy myös toteuttaa aivan uusilla tavoilla. Siinä täytyy yliopistonkin hiukan uudistaa käytäntöjään ja antaa tilaa uusille toimintatavoille” toteaa Markus Wikholm Torstai Helsingistä.

Tapahtuma veti paikalle myös joukon muita kiinnostuneita. “Tulin hakemaan ideoita KOULU-festariin liittyen ja tutustumaan kiinnostaviin ihmisiin”, sanoo KOULU-festarissa vaikuttava Helka Lehti. Myös Aalto-yliopisto EntreMill-ohjelmaan osallistunut maailmanpolitiikan opiskelija Minna Rantama oli saapunut kuuntelemaan innostavia tarinoita ja katsastamaan uutukaista Think Compnaya. “Olin ilahtunut, miten Helsingin yliopisto on lähtenyt tukemaan yrittäjyyttä. Asiat ovat menneet paljon eteenpäin vuoden takaisesta, jolloin sain ensimmäisen yritysideani ja ryhdyin etsimään tietoa siitä, kuka Helsingin yliopistossa voisi auttaa asiassa eteenpäin.”

Katso Tieteestä Toimintaa -hankkeen kooste: http://tieteestatoimintaa.demoshelsinki.fi/