Miten tieteestä tuli toimintaa?

Tieteestä toimintaaHelsingin yliopisto tarttuu tutkimuksellaan ja opetuksellaan maailman haasteisiin: muuttuva ympäristö, puhdas vesi, ajatteleva ja oppiva ihminen, globalisaatio ja yhteiskunnan muutos, hyvinvointi ja turvallisuus ovat esimerkkejä Helsingin yliopiston painoaloista. Näitä ja muita monimutkaisia haasteita ei voida ratkaista vain tutkimusta ja opetusta parantamalla tai perinteisen politiikan keinoin. Tarvitaan myös uusia yrityksiä, jotka osaavat orientoitua tieteen antaman kuvan mukaan viheliäisimpien ongelmien ratkaisemiseen.

Keväästä 2012 kevääseen 2013 ajatushautomo Demos Helsinki yhdessä Helsingin yliopiston ja sen opiskelijoiden kanssa kehitti ja kokeili Tieteestä toimintaa -ohjelmassa malleja, joilla kannustaa yliopistolaisia yrittäjyyteen. Ohjelmaa tuki Uudenmaan liitto. Helsingin yliopistosta mukana olivat tutkimuksen toimiala, urapalvelut sekä viestintä ja yhteiskuntasuhteet. Lue koko tarina Tieteestä Toimintaa -projektista >>