Mainio kokosi opiskelijat ratkomaan maailman vaikeimpia ongelmia yhdessä!

50 opiskelijaa.

7 monitieteistä tiimiä.

Loputon määrä maailmaa muuttavia ideoita.
Mainio kokosi viiden päivän ajaksi noin viisikymmentä opiskelijaa kehittämään konkreettisia ratkaisuja yhteiskunnallisiin ongelmiin. Monitieteisissä tiimeissä Helsingin yliopiston ja Aalto yliopiston opiskelijat pääsivät hyödyntämään osaamistaan maailman vaikeimpien ongelmien ratkomisessa.

Mainiogroup!

Mainio Class of 2013.

Mainiolla tiimit saivat apua yrittäjiltä, tutkijoilta ja muilta sparraajilta. Viiden päivän leiri oli usealle opiskelijalle ensimmäinen kosketus todelliseen monitieteiseen yhteistyöhön ja ongelmanratkaisuun. Usealle leiriläiselle tuli yllätyksenä, kuinka paljon omaa osaamista yliopistolaisilta löytyy. Mainiolta käveli ulos 7 tiimiä, joiden kehittämät ideat osoittavat, että yliopistolaisilla on valtava potentiaali kehittää ratkaisuja, joista hyötyvät kaikki. Mainio olikin vasta lähtölaukaus, sillä  tällaisia ideoita tarvitaan lisää.

Pyysimme leiriläisiä kertomaan oman tiiminsä ideoista ja Mainion herättämistä ajatuksista.

Ensimmäisenä kokemuksistaan kertoo Otto Kivinen, jonka tiimi kehittää uutta koulutusjärjestelmää pakolaisleireille. Ideasta kiinnostunut yhteiskumppanikin saattaa olla jo löytynyt. Lue Oton teksti tästä.

Mainio on osa Helsingin yliopiston uuden yliopistolaisen yrittäjyyden vallankumousta.

www.mainiosocial.com
www.helsinkithinkcompany.fi