Muodin teemailta

MUOTI, BISNES JA SUOMI.

Mahdoton yhtälö?

Ei välttämättä.

IMG_5762Helsinki Think Companylla perjantaina 8.11 järjestetty muodin teemailta keräsi talon täyteen muotialan toimijoita ja muita aiheesta kiinnostuneita. Puheenvuorojen ja keskustelun tavoitteena oli pohtia Suomessa toimivien muotiyrittäjien yleisintä ongelmaa: rahoituksen puutetta tai sen vaikeaa saatavuutta.

IMG_5766IMG_5763 IMG_5764  IMG_5769

Illan aikana kuultiin kolme mielenkiintoista puheenvuoroa: Noora Salonoja Aalto yliopiston International Design Business Management (IDBM) -ohjelmasta, gTie-merkin perustaja Jenni Ahtiainen sekä Royal Majesticsin Johannes Savolainen. Tapahtuman olivat järjestäneet Fashion Institute Finlandin perustaja Oona Colliander sekä DIY Showroomin perustaja Katja Meriläinen.

Veera Tolvanen, Mea Mäkijärvi, Oona Colliander, Katja Meriläinen & Veera Mussalo

IMG_5772

Mitä muotisijoittaja sitten hakee? Ainakin hyvää tiimiä, liikevaihdon kasvua ja skaalautuvuutta, kertoo Noora Salonoja, joka on tutkinut muodin rahoitusta Aalto-yliopistossa. Johannes Savolaisen muistuttaa, että sijoittaja tähtää yleensä aina yrityksen myyntiin. “Yrittäjän täytyy ennen rahoittajan hankkimista vakavissaan miettiä, onko valmis myöhemmin myymään tuotemerkkinsä.”

Myytävän osuuden kanssa tulee olla tarkkana. Mieti, minkä arvoinen yrityksesi todella on, neuvoo Jenni Ahtiainen, joka sai hiljattain 300 000 euroa gTien toiminnan laajentamiseen.

IMG_5761

Haluatko kommentoida aihetta? Jätä viestisi alle.

Linkkin videotallenteeseen illasta julkaistaan myöhemmin täällä.