Minervan oppimiskeskus loppuvuodesta 2015

Siltavuorenpenkereen uudistettu oppimisympäristö avataan opiskelijoille marras-joulukuun vaihteessa 2015.

Entisen Minervan kirjaston tiloista ylempi K1-kerros remontoidaan käyttäytymistieteellisen tiedekunnan henkilökunnan työtiloiksi ja alempi K2-kerros jää kirjastolle. Siitä tehdään opiskelijoille oppimisympäristö, jossa on tarjolla työasemia, gradukärryjä ja eri tavoin kalustettuja työskentelyalueita niin hiljaista työskentelytilaa tarvitseville kuin ryhmätöiden tekijöillekin. Tila on auki silloin kun Minervan kiinteistökin, eli maanantaista perjantaihin klo 8-20.

Minervan oppimiskeskus 2015
Minerva K2 Oppimiskeskus 1:100. FCG Suunnittelu ja tekniikka Oy, Mervi Alaluusua. 30.4.2015.

Minervan oppimisympäristöä on suunniteltu syksystä 2014 alkaen. Luonnoskierroksia on tähän mennessä ollut useita, ja työhön ovat osallistuneet arkkitehtien lisäksi kirjaston ja opiskelijoiden edustajat, muun muassa syksyn ja talven aikana järjestetyissä opiskelijafoorumeissa.

Opiskelijafoorumit ja suunnitelmaluonnokset Facebookissa

Enemmän opiskelijoiden toiveista sekä suunnittelun etenemisestä ja ideoista voit lukea Helsingin yliopiston kirjaston verkkolehdestä:
Tuunanen, Kati & Hiltunen, Helena. Kirjaston kokoelmat Kaisa-taloon – mitä Minervaan jää jäljelle? Verkkari 1/2015.

Kirsi Luukkanen, palvelujohtaja – oppimisen palvelut
kirsi.luukkanen (at) helsinki.fi