Digitaalisen koulutuksen käsikirjoittaminen (Scripting courses: crafting effective workshops and scripts)

Kurkipää T, Salovuori A, Kosola H & Kalinainen T (HAUS Finnish Institute of Public Management)

27.5.2024, 13:50–14:30, continues 15:00-15:50, F3005, Workshop, In Finnish

Työpajassa esittelemme lyhyesti eOppivan yhteiskehittämiseen perustuvan digikoulutusten tuotantoprosessin ja teemme ryhmissä harjoituksen oppimissisältötyöpajasta ja käsikirjoitustyöpajasta:

• oppimistavoitteiden kiteyttäminen
  • oppijaymmärryksen hankkiminen
  • sisällön rajaaminen
  • koulutuksen rakenteen ja esitystapojen suunnittelu
  • käsikirjoittaminen 3–30–300 mallin mukaan
  • käsikirjoituksen työstäminen yhdessä.

Työpaja sopii erityisesti niille, jotka auttavat eri alojen asiantuntijoita verkkokoulutusten suunnittelussa ja toteutuksessa, mutta myös kaikille, jotka laativat itse digikoulutuksia. Prosessia voi soveltaa erilaisiin toteutuksiin webinaareista ja muista itseopiskeleltavista sisällöistä ohjattuun koulutukseen. Osallistujat saavat käyttöönsä palvelumuotoiluun perustuvia työpohjia työpajojen toteuttamiseksi. Voit tutustua etukäteen eOppivan kaikille avoimiin koulutuksiin ja eOppivan pelikirjaan.

,