Vuoren huipulla

Syksyn aikana oli useampi lähiopetuspäivä ja saimme yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa ihmetellä sitä fiilistä, kuinka aikuisopiskelijana sovittelet yhteen työ- ja opiskeluelämän sivuna siinä mahdollinen perhe-elämäkin.. ei ole helppo nakki ja tietää vuosien työtä ja useamman kerran saa perustella itselle, että miksi tätä silti teen. Onko se mitä haluan saavuttaa suurempi kuin matkan varrella olevat vastoin käymiset?

Nämä hetket opiskelutovereiden kanssa lähiopetuspäivien tauoilla kahvikupposten ääressä olivat kuin ”pieniä keitaita” pimeän syksyn keskellä ja antoivat voimaa taas paahtaa eteenpäin. Opiskelu ei ole vain yksinäistä puurtamista vaan tietynlainen hulluttelukin ystävien kesken on välillä sallittua, jopa suotavaa.

Joka kerta kuitenkin vastaus on ollut: kyllä. Tämän syksyn aikana koin sellaista vuoristorataa opiskelun suhteen, että mitä lähemmäksi joulu on tullut, sitä onnellisempi olen ollut. Ja täällä ollaan.. olen käynyt nyt ”Julkisoikeuden”-kurssin ja sain siitä hyvän arvosanan. Kurssin viimeinen tentti oli siis tällä viikolla ja muutamassa päivässä saimme jo kurssin arvosanan, olen siitä ihan innoissani. Kurssi todella jännitti ja ”what a ride..” kerrassaan oikeudelliseen tulkintaan, mutta kaiken kaikkiaan erittäin hyödyllinen sekä opettavainen kurssi ja loppujen lopuksi minä tein sen, hienoa minä! Itsensä voittaminen on se kaikista parhain fiilis! Ei tässä kilpailla ketään muuta kuin itseä (ja ehkä aikaakin ;-)) vastaan.

Lisäksi tein samalla sosiaalityön aineopintojen ”Lastensuojelun perusteet”-kurssia ja täytyy sanoa, että on siinä opintojen suunnittelijoilla työtä laittaa niin paljon asiaa, kuin pitää osata ja niin pieneen kurssiin, mutta tietoa tulikin sitten omaksuttua enemmän kuin tarpeeksi. Kaikkihan on tärkeää opiskelua tulevaa varten. Opiskelija siis voittaa aina – joka tapauksessa :-).

Parhaiten tämän syksyn fiiliksiäni kuvaakin vanhan legendan, monia innoittaneen leffastara Rocky Balboan kipuaminen vuoren suurimmalle huipulle – se onnistui ja nyt olen täällä, valmiina uusiin haasteisiin, yksi haaste siis kerrallaan eteenpäin mennään. Näillä sanoilla haluankin toivottaa Sinulle mitä parhainta joulua ja uutta vuotta 2015:

rocky

ROCKY – JOKAISELLA ON OMA VUORI KIIVETTÄVÄNÄÄN