Omasta itsestä huolehtiminen ja opiskelu

Olen käynyt lukupiirissä kurssilaisteni kanssa viime aikoina Alexandrian tiloissa, minulle on ihan uusia nämä yliopiston paikat eli tässä oppii kaikenlaista opiskellessa.. Sitten olen etsiskellyt tietoa tulevaa esseetäni varten.

Kevätkausi alkaa monin paikoin olla lopuillaan ja tuleva kesäloma siintää silmissä.. sitä odotellen.. olen oppinut viime aikoina, tai sanotaanko, että olen palannut elämässäni nk.”peruskysymysten äärelle”, kaikkein tärkeintä oman työn ja opiskeluiden lisäksi on omasta itsestä huolehtiminen, mitä se nyt itse kullekin merkitsee, eipä sitä ihminen sen kummempaa elämässään tarvitsekaan… Minulle se merkitsee liikuntaa, aikaa oman perheen parissa, hiljentymistä hyvän kirjan (ei opiskelukirjan vaan ihan jonkin viihteellisen romaanin) äärelle ja oman itsen tutkiskelua… ”missä mennään nyt, minne olen menossa”.

Hoksasimme opiskelukavereitteni kanssa, että ensi syksyllä on enää 10 opintopistettä sosiaalityön aineopintoja, sitten ne on tehtynä jouluun 2015 mennessä. Kesällä täytyy tehdä yksi kurssi lisäksi. Monia kursseja on ollut päällekkäin ja se on rankkaa. Onneksi ensi syksynä ei ole niin, tosin syventävät kurssit vaativat panostusta paljon. Saa nähdä mihin opiskeluporukkamme hajaantuu ensi joulun jälkeen.. kuka pyrkii sisään yliopistoon ja minne ja kuka jatkaa opintoja.. yksi matka on yhdessä tehtynä sitten ja se on ollut varsin antoisa.

Mukavaa kevään jatkoa kaikille kanssamatkaajille! 🙂