Helsingin kesä

Viimeistään elokuun lopulla ihmiset alkavat palata takaisin kesälomiltaan ja syyskausi alkaa avoimessa yliopistossa. Miten vietit kesälomasi? Itse tein sitä, mitä olin alun perin ajatellutkin eli vietin aikaa perheeni kanssa mökkeilemällä ja muuten lukien monta, hyvää kirjaa ja nauttien samalla myös Helsingin kesästä hyvien ystävien seurassa.

Mitä Helsingin kesä sitten pitää sisällään? Kun keskustassa kävelee, varsinkin vähän kauemmaksi, voi tutustua Helsingin ihaniin pieniin putiikkeihin ja kahviloihin, vähän samalla tavalla kuin Keski- ja Etelä-Euroopassa. On Teepuotia, KakkuGalleriaa sekä kierrätysliikkeitä eli kaikkea ihanaa, myös opiskelijan kukkarolle sopivaa, näin pienenä muistutuksena teille lukijat! Sosionomi AMK – opiskeluaikoina tulivat tutuksi niin UFF – kirppikset kuin muutkin paikat, joista selvisi kunnialla silloisilla varoilla. Oli myös aikaa enemmän itselleen kuin nyt perheellisenä opiskelijana, mutta kaikessa on puolensa.

Ja mitä niihin opiskeluihin tulee, nyt syksyllä minulla on vuorossa mm. kirjatentti näin ensi alkuun ja sen jälkeen ”Asiakastyön taidot”-kurssia (sosiaalityön aineopinnoissa). Kurssit ovat vaativia ja niihin kannattaa hyvin paneutua, joten ihanan kiireinen arki on taas luvassa jouluun asti.

Mukavaa opiskelusyksyn alkua kaikille! 🙂 -Maria-

kakku