Opinnot etenevät

Hiihtoloma useimmissa kouluissa, mutta mie jatkan paahtamista. Kuun alussa alkoi Globaalit prosessit -niminen Kehitysmaatutkimuksen aineopintojen kurssi. Sain tänä aamuna luentopäiväkirjan valmiiksi ja latasin sen samoin tein Moodleen.

On ihan kiva, että on olemassa Moodle, jota niin moni taho käyttää. Olen opiskellut Woodbrooken kveekariopintokeskuksenkin juttuja Moodlen kautta, joten ei ole edes rajoittunut Suomeen. Laaja käyttö takaa sen, että osaa sitten helposti navigoida tutussa ympäristössä. Ja Moodle on kepeämpi verrattuna aikaisempiin verkkokursseihin, jotka olivat ulkonäöllisesti jäykempiä kuin tämä.

Muissa opinnoissani pitää kiirettä yhtä lailla, mutta valon määrä lisääntyy koko ajan ja virkeyttä tulee lisää. Jaksaakseni kokopäivätyön ja kolmet eri opinnot kahdessa eri yliopistossa olen lisännyt liikuntaa huomattavasti ja saanut ruokavaliotakin terveellisemmäksi. Kummasti jaksaa paremmin, kun huolehtii itsestään. Erityisen tärkeää se on silloin, kun on monta rautaa tulessa – moni avoimen yliopiston opiskelija on varmaan myös monessa muussa roolissa elämässään kuin pelkkänä opiskelijana.

Tsemppiä opintoihin kaikille! Minun seuraava urakkani on lukea kaksi tenttikirjaa, tenttiin alle kuukausi, enkä ole edes avannut noita kirjoja. Toisen löysin edullisesti nettikaupasta ja toisen sain kirjastosta lainattua. 🙂