Yliopistoportfolio – perusportfoliosta näyteportfolioksi

Ulla Lehtonen (Opetusteknologiapalvelut)
Viivi Virtanen (Yliopistopedagogiikan keskus HYPE)
8.3.2017, 10:00 – 11:30 Sali/sal/lecture hall 14

Onko yliopistoportfolion kokoaminen ajankohtaista? Mietitkö, mihin keräisit perusportfoliota ja mitä sisällyttäisit näyteportfolioosi?

Yliopistoportfolio on parhaimmillaan yliopistolaisen oman toiminnan kehittämisen väline, johon voi jatkuvasti koota näytteitä ja aineistoa omasta osaamisesta sekä pohtia oman osaamisen kehittymistä. Helpottaakseen tätä jatkuvaa työtä on Helsingin yliopisto kehittänyt työkalun yliopistoportfolion kokoamiseen ja julkaisemiseen osana digitaalisten opetukseen liittyvien palveluiden uudistamista. Työpajassa yliopistolaiset tutustuvat uuteen yliopistoportfoliotyökaluun ja aloittavat on portfolionsa rakentamisen sillä. Halutessasi voit hyödyntää työpajassa aiemmin kokoamaasi yliopistoportfoliota. Työpajan tavoitteena on auttaa osallistujat alkuun uuden työkalun käyttämisessä sekä kerätä työkalusta palautetta, joka auttaa sen jatkokehittämisessä.

Ota työpajaan mukaan oma kannettava tietokone tai tabletti. Työpajassa on myös muutama lainalaite.

Lisätietoja yliopistoportfoliotyökalusta: https://blogs.helsinki.fi/doo-projekti/2016/11/03/kokeile-yliopistoportfolion-ensimmaista-versiota/