Haastattelututkimus poliisien näkemyksistä ja arvoista: yhdenvertainen poliisitoiminta, poliisiorganisaatio ja koulutus

Tutkimus on tarkoitettu Helsingin, Itä-Uudenmaan ja Länsi-Uudenmaan poliisivirkaisille työbtekijöille, Voi osallistua tutkimukseen jättämällä yhteystietosi tällä lomakkeella tai ottamalla yhteyttä hankkeen tutkijaan Markus Himaselta (markus.himanen@helsinki.fi, puh, 0400 409596).

Tutkimuksella halutaan selvittää, millaisia näkemyksiä poliiseilla on yhdenvertaisuuskysymyksistä poliisityössä. Haastatte sisältää kysymyksiä myös poliisin työoloista, johtamisesta ja koulutuksesta.

Tutkimukseen osallistuminen on vapaaehtoista ja jokaiseen yksittäiseen kysymykseen vastaaminen on vapaaehtoista. Haastattelu kestää noin 45 minuuttia.

Haastattelu nauhoitetaan ja litteroidaan myöhemmin tekstiksi. Tutkimusaineisto säilytetään anonyymissä muodossa Helsingin yliopiston palvelimella.

Julkaisemme myöhemmin tutkimuksen tuloksia. Julkaisuissa saatetaan käyttää suoria lainauksia haastatteluista. Emme kerro kenellekään nimeäsi. Emme julkaise myöskään sellaisia yksityiskohtia, joista sinut voidaan tunnistaa.

Tutkimuksen tietosuojailmoitus on luettavissa hankkeen internet-sivuilta.

Tutkimus on osa Helsingin yliopiston pohjoismaista Social exclusion, polarization and security in the Nordic welfare state (SEPOS) -hanketta (2021–2023). Hanketta rahoittaa Pohjoismaiden ministerineuvoston alainen NordForsk.