Heta Gylling: Yksilön synty yhteiskunnassa

Dosentti, yliopistonlehtori Heta Gylling

Millaisena keskiaika näki yksilön? Entä valistus?
Onko identiteettimme itse valittu, vai määritteleekö yhteisö sen?

Heta Gylling tarkastelee Studia Generalia -luennossaan sitä, miten näkemys ihmisestä yksilönä ja yhteisönsä toimijana on muuttunut historian kulussa. Luento tarjoaa paitsi läpileikkauksen filosofian historiaan, myös peilin sille, millaisina näemme itsemme tänään.

Heta Gylling työskentelee käytännöllisen filosofian yliopistonlehtorina ja dosenttina Helsingin yliopiston valtiotieteellisessä tiedekunnassa. Hänen erityisalojaan ovat etiikka, yhteiskuntafilosofia ja oikeusfilosofia. Viime aikoina hänen kiinnostuksensa on kohdistunut mm. multikulturalismin ja halujen tutkimukseen.

Heta Gylling luennoi Helsingin yliopiston Studia Generalia -luentosarjassa Muuttuvat maailmankuvat 19.2.2015. Luento on kaikille avoin, ja sitä voi seurata myös verkossa suorana lähetyksenä ja jälkikäteen.

Lisätietoa tilaisuudesta
Luentosarjan ohjelma ja linkit verkkoluentoihin