Henkilöstökoulutusten keskitetty tietojärjestelmä

HY:n henkilöstökoulutusten tietojärjestelmä on uudistumassa 24.9.2007 alkaen. Järjestelmäuudistus näkyy koko henkilöstölle erityisesti henkilöstökoulutusta koskevan tiedotuksen ja ilmoittautumiskäytäntöjen uudistumisen muodossa.

Henkilöstökoulutusta järjestävät tahot, kuten me täällä OK:ssa ja te siellä tiedekunnissa, hyödymme myös uudesta keskitetystä järjestelmästä, joka kokoaa yhden työvälineen taakse niin koulutusten tiedot (kurssitietojen julkaisu yhteisessä koulutuskalenterissa), hoitaa ilmoittautumiset järjestelmän kautta ilman oman sähköpostin kuormittumista, tulostaa valmiina osallistumislistat kursseille, mahdollistaa koulutusten suorituksien kirjaamisen keskitettyyn järjestelmään, josta voidaan helposti myös tulostaa tarvittaessa kurssitodistukset ja ottaa vuoden lopussa koulutustilastot. Henkilökunta voi jatkossa tulostaa omia koulutuksiaan koskevat “suoritusotteet” eli oman koulutuskorttinsa itse järjestelmästä.

Tämä tarkoittaa sitä, että vanhan PeTra-järjestelmän jäädessä historiaan myös verkko-opetuksen tukihenkilöt voivat tarvittaessa hyödyntää järjestelmää esimerkiksi kirjaamalla itse omien koulutustensa suoritukset järjestelmään, jolloin opetushenkilöstön tvt-koulutusten suoritustiedot olisivat entistä paremmin ajan tasalla. Nykyisinhän aika moni henkilöstökoulutuksen piiriin kuuluvan tvt-koulutuksen tai kurssin osallistujatiedot ovat jääneet kokonaan kirjaamatta rekisteriin. Myös yhteisestä koulutuskalenterista on ilmeinen hyöty yksittäiselle, tvt-koulutukseen hakeutuvalle opettajalle.

Opetusteknologiakeskus siirtyy käyttämään uutta järjestelmää lokakuun alusta lähtien (koulutustiedot tallennetaan takautuvasti v. 2007 alusta). Kaikille henkilöstökoulutusta järjestäville tahoille, jotka ovat kiinnostuneita ottaamaan järjestelmän käyttöönsä ja saamaan siitä lisätietoja järjestetään demotilaisuus tiistaina 11.9.2007 klo 9.00-11.00 (Hallintorakennus 3.krs, neuvotteluhuone). Etukäteisilmoittautumisia toivotaan mahdollisimman pian koulutus- ja kehittämisyksikköön henkilöstösuunnittelija Soile Tapiolle osoitteeseen: soile.tapio@helsinki.fi.