Tukiverkoston kesäretkivaihtoehtoja

Vaikka vielä on talvi (“talvi”), keskustelimme jo mahdollisista kesäretkikohteista sekä täällä OK:ssa että viime perjantaina aamuklubin jälkeen. Tässä joitain vaihtoehtoja, ja lisää saatte mielellänne ehdottaa. Näitä saa myös kannattaa ja täydentää. Kesäretken ajankohta lienee kesäkuun alkupuolella.

• Mikkelin Ruralia-instituutti: Mikkelissä on HY:n toimintaa, ja oman yliopiston “etäpisteet” olisi kiva tuntea. Mikkelistä on jo alustavasti luvattu osallistua matkan suunnitteluun. Miinuksena on ilmeisesti pitkä matka; siihen on varattava 3 tuntia per suunta, joten päivästä tulee bussimatkoineen huomattavan pitkä. Ks Ruralia-uutinen Almasta.
  • Tallinna: Tallinnan yliopistoon on kerran järjestetty vastaava visiitti, ks tukiverkoston merkintä vuodelta 2004. Tuon reissun osallistujalistasta ei kuitenkaan enää melkein kukaan ole tukiverkostossa, joten uusi reissu puoltaisi paikkaansa. Tallinnan kanssa on vasta solmittu yhteistyösopimuskin, ks uutinen Almasta.
  • Turku: Åbo Akademissa on vahvana Second lifen opetuskäyttö. Tähän voisi tutustua, ja ehkä Turkkusessa on muutakin tutustumisen arvoista? Jos reissu suuntaa Turkuun, mahdollinen päivä voisi olla 30.5. jolloin E-rappu järjestää jonkin sosiaalisen median happeningin, ilmeisesti ainakin osittain Second lifeen liittyen.
  • Hämeenlinna oli jossain vaiheessa myös keskustelussa, mutta ei tulle toteutumaan.

Ideoita? Toiveita?

6 thoughts on “Tukiverkoston kesäretkivaihtoehtoja

1. 1. Tallinna: kiva päästä reissuun ja eikö verkko-opetusihmisten olisi olennaista verkostoitua. Onnistuneen vierailun jälkeen tulisi etäkokousvälineillekin aitoa käyttöä.

2. Mikkeli: Ei haittaa vaikka on pitkä matka. Sisällöllisesti Ruralia ei ehkä ole lähinnä meitä, mutta aina on hyvä laajentaa yliopiston tuntemustaan.

3. Turku: Mikäpä ettei. Viime reissu Tampereelle oli ainakin kovin onnistunut, niin miksei tännekin. Turku sijaitsee kuitenkin niin näppärän matkan päässä, että sinne voisi tehdä puolispontaanin reissun vaikka kesken lukukauden.

4. Ei unohdeta sitä Kauppista, eihän!

2. Minä kannatan:

1. Mikkeli (ehtii ihan hyvin päiväreissullakin :-)). Perusteluni Mikkelille:

– Ruralia-instutuutilla on paljon kokemusta verkko-opetusta/etäopetusta (opetus pitkälti kokonaan verkossa)
    – Ruralia järjestää verkko-opetusta yhteistyöverkostoissa muiden yliopistojen kanssa (esim. co-op studies 9 yliopiston välillä) http://www.coopstudies.fi/
    – Kokemusten ja ajatusten vaihto mikkeliläisten kollegoidemme kanssa kiinnostaisi ainakin minua

2. Tallinna
    3. Turku

HKKK on niin lähellä, että sinne voidaan mennä kesäretken ohellakin :-).

3. 1. Tallinna: olin edellisellä Tallinnan reissulla, ja hyvin vois lähteä katsomaan, mitä sinne kuuluu. Paljon on varmaan muuttunut siitä käynnistä.

2. Mikkeli: Ruralia-instituutti kiinnostaa.
    3. Joo, Turkukin pitää nähdä.

4. 1 Tallinna
    2 Turku (Second life kiinnnostaa)
    3 Mikkeli

5. Tallinnaan matka nyt näillä näkymin suuntaa. Päivä tullee olemaan kesäkuun ensimmäisellä viikolla, alustavasti ke 4.6.

Comments are closed.