Posterin seikkailut

Elokuun aamuklubissa syntyi idea tukiverkoston omasta posterista, jota voisi laittaa esille sopivissa tapahtumissa ja paikoissa. Posteria saa mielellään tulostaa seinälle tai oveen verkko-opetuksen tuen mainoksena! Tässä sitä on PDF:änä A4– ja A3-kokoisena. Kellä vain riittää intoa sen jatkojalostukseen vaikka noiden tapauskuvausten osalta, annan mielelläni muokattavan version pohjaksi!

Ensimmäinen käyttötilanne suunniteltiin Turun Verkkoja kokemassa -seminaariin, johon olimme porukalla lähdössä. Sisältöä lähdettiin yhdessä kasaamaan siten, että Sari ja minä keräsimme alustavan version, josta keskusteltiin syyskuun aamuklubissa. Tuolloin osallistujilta tuli myös idea yhdestä tai kahdesta konkreettisesta tapauskuvauksesta, jotka posteriin voisi laittaa. Sari järjesti myös tukiverkoston ryhmäkuvauksen yliopiston valokuvaajan kanssa (kuvakooste löytyy wikistä). Lopulta posterin viimeistely jäi OK-laisille, ja päätimme ajanpuutteen takia jättää esimerkit pois tästä ensimmäisestä versiosta. Jere teki ystävällisesti posterin layoutin yliopiston posteripohjaan, ja saimme posterin painoon ajallaan eli Verkkojen kokemista edeltävänä perjantaina.

Posteria tilattiin kaksi kappaletta, joista toinen ripustettiin OK:n käytävään, ja toinen otettiin mukaan Turun-junaan. Olimme niin innoissamme menossa seminaariin, että posteri ei enää junasta matkaamme muistunut :) Mitä ilmeisimmin se on siellä hattuhyllyn pohjilla edelleen, sillä löytötavaratoimistoon se ei ole päätynyt. Onneksi Raimo oli tulossa Turkuun vasta perjantaiksi, joten puhelinrumban päätteeksi saimme varaposterin seinälle päivän myöhässä. Sitten olikin enää huoli varaposterin päätymisestä takaisin paikalleen Aleksandrian seinälle… jossa se ei vieläkään ole, sillä tässä välissä sitä käytettiin Kumpulan Ypedassa verkkopedan teemapäivän aikana seinällä, ja nyt se on sisäpostissa tulossa… toivottavasti :)