Yhteistyö pedalehtorien kanssa

Kevään kuluessa tukiverkosto on tavannut pedalehtoreita enemmän ja vähemmän virallisesti, olemme keskustelleet tukiverkoston työnkuvasta ja miettineet kontakteja pedalehtoreihin. Tässä on yhteisesti kerättyä listaa yhteistyön muodoista ja toiveita tulevalle yhteistoiminnalle.

Yhdessä suunnitellaan, toteutetaan

• Ypedat ym koulutukset ja muut tilaisuudet oman organisaation opetushenkilöstölle,
  • tutkimuksellisia kehittämisprojekteja ja tutkimusyhteistyötä,
  • yhteinen vuosittainen tapaaminen (kuten oli maaliskuun aamuklubi) ja/tai opintomatka, ideoidaan muutakin yhteistä ammatillista kehittymistä,
  • yhteisesityksiä Sulautuvan opetuksen seminaariin ja muihin kansallisiin tapahtumiin,
  • Sulautuvan opetuksen seminaarin ja konfabulaarin järjestelyjä/ideointia.

Tukiverkostolla on annettavana pedalehtoreille verkkototeutusvinkit pedagogisille tarpeille; tukiverkosto voisi myös kutsua pedalehtorit aamuklubeihin.

Pedalehtoreilla on annettavana tukiverkostolle tietoa siitä, mitä tai minkälaista koulutusta ja tukea opettajat tarvitsevat; pedalehtorit voisivat myös kutsua tapaamisiinsa ko. kampuksen tai tiedekunnan tukihenkilöt. Tukiverkosto myös toivoo omaa Ypeda I:stä pedalehtoreiden yhteisesti järjestämänä keväälle/kesälle 2010.

Molempien verkostojen tavoitteena on tiedekuntien pedagogisten yksiköiden virallistaminen vähintään niiden tiedekuntien ja kampusten osalta, jossa tiedekuntatasoista yhteistyötä joka tapauksessa tehdään. Laitosrakenteen muutos vuodenvaihteessa tulee olemaan haaste joidenkin tiedekuntien verkko-opetuksen tukihenkilöstölle ja tähän varmaankin tarvitaan yhteistä ehdotusta.