10. Tjänster som avbokas av UniSport

  • Återbud av instruerade timmar och individuella tjänster till följd av att instruktören är förhindrad att delta eller annat skäl meddelas på UniSports webbplats senast 3 timmar innan timmen börjar. Vid force majeure (plötsligt insjuknande/skada, tekniska problem, lokalproblem e.d.) kan återbud även lämnas senare.
  •  För kurserna meddelas alltid minimiantalet deltagare. Om detta antal inte uppfylls, inställs kursen. Vi försöker meddela dem som anmält sig om återbud senast två dagar innan kursen börjar. Aktuell information om kursen meddelas på UniSports webbplats. Om kursen inte hålls kan kunden få tillbaka den betalda kursavgiften i UniSports reception.
  • Stängning av alla lokaler/förkortning av öppettiden: Avvikande öppettider (t.ex. helger) meddelas på UniSports webbplats i god tid i samband med motionslokalernas öppettider och i aktuellt-kolumnen. Vid force majeure – (t.ex. plötsliga tekniska problem eller lokalproblem) kan man meddela om stängning även senare.

I undantagsfall kan det bli nödvändigt att stänga motionslokaler under verksamhetsperioderna (t.ex. på grund av reparations- och underhållsarbeten). UniSport försöker hålla lokalerna öppna så att användarna alltid har tillgång till minst ett motionscenter.

Servicevillkoren gäller tills vidare.

Välkommen att motionera!