Hyödyllisen tiedon piirit. Papisto, rahvas ja tiedon rakentuminen 1700-luvulla

Suomen kirjahistoriallisen seuran XXX seminaari ja Hyödyllisen tiedon piirit -teoksen julkistamistilaisuus SKS:n juhlasalissa, Mariankatu 1, 23.4.2018 klo 13–16

Ohjelma:

Tervetuloa!, Suomen kirjahistoriallisen seuran pj., dosentti Kirsti Salmi-Niklander

Tuomas Ragvaldinpoika ja hyödyllisen tiedon rajat ja piirit 1700-luvun sääty-yhteiskunnassa, dosentti Esko M. Laine

Lapsille tarkoitetut uskonnolliset kirjat, dosentti Tuija Laine

Almanakat hyödyllisen tiedon kohtauspaikkoina 1700-luvulla, professori Kaarlo Arffman

Järjestäjät: Suomen kirjahistoriallinen seura ry. ja Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.

SKS:n juhlasaliin mahtuu sata henkeä. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Ei ennakkoilmoittautumista.

Muistitietokeruu Elämää lukijana 1.2.–15.11.2014

Keruuseen saatiin viitisensataa vastausta! Kiitos kaikille osallistuneille!

Suomen kirjahistoriallinen seura sai keväällä 2016 Suomen kulttuurirahastolta apurahan keruun pohjalta laadittavan antologian toimittamiseen. Antologiaa toimittaa FM Silja Juopperi Tampereen yliopiston informaationtutkimuksen laitokselta. Antologialla on toimituskunta, johon kuuluvat FK Julia Harju, FM Anna Kajander, professori Tuija Laine ja dosentti Kirsti Salmi-Niklander sekä antologian varsinainen toimittaja.

Reading and Writing from Below: Exploring the Margins of Modernity

20–22.8. 2014 Helsinki

Ohjelma ja konferenssin abstratktit edelleen luettavissa sivulla