Laajan Avara-tiimin aamukahvit 23.9.2010

Suvipäivikki Mikola (maat-metsät), Kaija Hartikainen (hum), Minna Laatikainen (oik)

Anni Siitonen, Mikko Kotola, Pia Dolivo, Pia Österman

Yleistä

Alumni- ja lahjoittajarekisterin käyttöoikeudet on tärkeä kehityskohde. Tiedekuntien avara-vastaavien on tulevaisuudessa tärkeä päästä käyttämään järjestelmää laajemmin.

Vuoden 2011 suunnittelu – käytetään wikin ”Vuoden 2011 suunnittelu”-sivua.

Kuulumisia

Maat-metsät / Suvipäivikki:

Päivä maalla meni hyvin. Yliopisto (MM ja Eläinl.) oli paikalla ensimmäistä kertaa, pääjärjestäjät Sampsa ry , Gardenia ja Viikin seurakunta. Kävijöitä n. 2500. Neljän hlön yhteystiedot saatiin ylös, esitteitä jaettiin parisenkymmentä. Näkyminen oli tärkeää.

Tiedekunnan alumnijuhlaan osallistujille laitetaan ”liity alumnikampukselle”-ruksi ilmoittautumislomakkeeseen.

Metsämessuillla näytään (mainos), metsänhoitajaliiton lehteen tulossa sivun alumnijuttu.

Hum / Kaija: Syksyn ensimmäinen Studia Humaniora järjestettiin eilen 22.9. Osallistujia n. 50. Onnistunut tilaisuus. Hämeen-Anttila: Pitäisikö useiden pienempien tilaisuuksien sijaan satsata yhteen suurempaan tilaisuuteen.

Critical friends –ryhmän valmistelu. Urapalveluiden kyselykoneella tehdään työelämäkysely. Kyselyn kautta syntyy listoja (työantajia, alumneja). Tämän synkkaaminen/hyödyntäminen alumnitoiminnassa.

Oikis / Minna: Alumnipäivä 9.12. Minna on siirtymässä Aleksanteri-instituuttiin lähiviikkoina. Uusi vastuuhenkilö ei tiedossa. Dekaani hyvin sitoutunut avara-asioihin. Täydennyskoulutusta (maksullista) tullaan kehittämään voimakkaasti. Laajempi työelämäpalaute -toimikunta on työn alla.

Lääkisläiset tekevät työtä varainhankinnan parissa. Husariin tulossa Erilainen ihminen –ilmoitus, julisteita, luentosarja menossa. Alumnitilaisuus (tasavuosikymmenet) tulossa.

Tulevia tapahtumia

HUOM: näitä päivitettiin palaverissa myös Wikin ”Syksyn 2010 suunnittelu” ja ”Vuoden 2011 suunnittelu”-sivuille.

Vox Helsinki I on tänään. Toinen tapahtuma lokakuun lopulla. Mietitään yhdessä hyödyntämistä yliopiston kannalta. Mainostetaan alumniutta I:ssä (kortti, juontajan puffaus). Seuraavan tilaisuuden ilmoittautumislomakkeeseen ”Olen alumni”-ruksi. Voxista täytyy yrittää ottaa oppia myös alumnibrändäykseen. ”Tapahtumasieppausprosessi”: otetaan ilmoittautumiset, ilmoittautumisen yhteydessä kysytään alumniutta, tapahtumassa alumnius näkyviin + listan kierrättäminen, jälkikiitokset ja –viestit.

Tule takaisin –kampanja

–          Etenee tiedekuntakohtaisesti – materiaaleja saa räätälöityä tiedekunta- ja laitoskohtaisesti! Katso wikin ”Alumnimateriaaleja”-sivu

–          Liittoyhteistyö ja näkyminen liittojen lehdissä yms.

–          Hum: kun laitoksille