Galette des rois ja uunituore hallitus

On aika viedä Bouffen blogi uuteen aikaan. Nimittäin 2020-luvulle. Mikä on muuttunut, vai onko mikään? Mitä bouffelaiset ovat ehtineet puuhailla uudella vuosikymmenellä?

Galette des rois & fèveä etsimässä

Uusi vuosikymmen pyörähti Bouffen osalta käyntiin tammikuun perinteisellä Galette des rois -tapahtumalla. Tänä vuonna ei nautittu ainoastaan kakusta ja kuninkaallisesta seurasta, sillä paikalle oli kokoontunut myös hallituskonkareita vastaamaan järjestötoimintaa koskeviin kysymyksiin: kakun tuoksu johdattikin Uuden Ylioppilastalon viidenteen kerrokseen uteliaan (lue: nälkäisen) osallistujajoukon. Poissaolollaan loisitikin lähinnä kakun sekaan piilotettava fève, jota sijaisti tänä vuonna manteli (toisaalta, eipä se kuvasta päätellen ja allekirjoittaneena illan kuningatarta haitannut).

Mantelin metsästys alkakoon!
Illan reine muikeana kruunajaisten jälkeen

Hallitus kaatuu!

Kun kakkua oli pari päivää sulateltu, olikin jo Bouffen vuosikokouksen aika. Ihailtava joukko bouffelaisia kapusi jälleen nuo samat, motivaatiota testaavat portaat (huom: ilman kakkua!). Ja mikä upea hallitus tästä väestä saatiinkaan! Porukkaan mahtui ensimmäisen vuoden opiskelijoita, vanhoja hallitusveteraaneja sekä myöhäisheränneitä. Osa jatkoi samalla vastuualueella asialleen omistautuneina, toiset luopuivat paikoistaan kokonaan ja jotkut tarttuivat ensikertalaisina uusiin puikkoihin. Pidemmittä puheitta, Mesdames et Messieurs, Bouffe ry:n hallitus vuodelle 2020:

Puheenjohtaja: Anniina Lappalainen

Varapuheenjohtaja: Veera Lohenoja

Sihteeri: Agneta Trux

Taloudenhoitaja: Laura Leipakka

Viestintävastaava: Katri Jokela

Opintovastaava: Valtteri Salmela

Tilavastaava: Laura Leikoski

Työelämävastaava: Kaisamari Sundström

Ympäristö- ja tasa-arvovastaava: Jade Temisevä & Elisa Hokkanen

Kulttuurivastaava: Valtteri Salmela & Elisa Hokkanen

Sporttivastaava: Juulia Mäyrä

Tapahtumavastaava: Laura Leikoski & Heini Petäjistö

Bilevastaava: Jaska Kammerer

SRYL (Suomi-Ranska -yhdistysten liitto) -vastaava: Joel Montserrat-Puumala

Siirtymäriittejä ja itämaisia makuja

Ensin perehdyttiin järjestötoimintaan, sitten ruokalistoihin.

Noin viikkoa myöhemmin uudet ja vanhat hallituslaiset käynnistivät uuden kauden perehdytys- ja karonkkailtaa viettäen. Perehdytyksen aikana siirrettiin kunkin hallitusviran hoitamiseen vaadittava perimätieto seuraavalle sukupolvelle. Tämän jälkeen Syö!- viikkojen keltainen logo valaisi viimeisillä säteillään tietämme ravintolaillalliselle ja itämaisten makujen äärelle. Muutamaa unohtunutta falafelia lukuun ottamatta ilta soljui mutkattomasti jutustellen, ideoiden ja vanhoja muistaen: saipa entinen puheenjohtajammekin kukkakimpun kiitoksena hienosti hoidetusta vuodesta.

Seuraavaksi bouffelaisten päät kääntyvät (toistaiseksi kitsasta) kevätaurinkoa kohden. Vielä ei voi sanoa ilmassa olevan lupausta kesästä, mutta siinä on lupaus yhteisistä aamupalapöydistä, sporttitempauksista ja kevätkahveista. Vuoden viimeisistä opintopisteistä ja opiskelijavapusta. Ja sitä myötä, kuin varkain, saattavat auringonsäteetkin tulla hellimään kasvojamme jo odotettua aiemmin.

Riemukkaita laskumäkiä sekä voimaannuttavaa väliviikkoa toivottaen,

Katri.

10 523 vastausta artikkeliin “Galette des rois ja uunituore hallitus”