Galette des rois ja uunituore hallitus

On aika viedä Bouffen blogi uuteen aikaan. Nimittäin 2020-luvulle. Mikä on muuttunut, vai onko mikään? Mitä bouffelaiset ovat ehtineet puuhailla uudella vuosikymmenellä?

Galette des rois & fèveä etsimässä

Uusi vuosikymmen pyörähti Bouffen osalta käyntiin tammikuun perinteisellä Galette des rois -tapahtumalla. Tänä vuonna ei nautittu ainoastaan kakusta ja kuninkaallisesta seurasta, sillä paikalle oli kokoontunut myös hallituskonkareita vastaamaan järjestötoimintaa koskeviin kysymyksiin: kakun tuoksu johdattikin Uuden Ylioppilastalon viidenteen kerrokseen uteliaan (lue: nälkäisen) osallistujajoukon. Poissaolollaan loisitikin lähinnä kakun sekaan piilotettava fève, jota sijaisti tänä vuonna manteli (toisaalta, eipä se kuvasta päätellen ja allekirjoittaneena illan kuningatarta haitannut).

Mantelin metsästys alkakoon!
Illan reine muikeana kruunajaisten jälkeen

Hallitus kaatuu!

Kun kakkua oli pari päivää sulateltu, olikin jo Bouffen vuosikokouksen aika. Ihailtava joukko bouffelaisia kapusi jälleen nuo samat, motivaatiota testaavat portaat (huom: ilman kakkua!). Ja mikä upea hallitus tästä väestä saatiinkaan! Porukkaan mahtui ensimmäisen vuoden opiskelijoita, vanhoja hallitusveteraaneja sekä myöhäisheränneitä. Osa jatkoi samalla vastuualueella asialleen omistautuneina, toiset luopuivat paikoistaan kokonaan ja jotkut tarttuivat ensikertalaisina uusiin puikkoihin. Pidemmittä puheitta, Mesdames et Messieurs, Bouffe ry:n hallitus vuodelle 2020:

Puheenjohtaja: Anniina Lappalainen

Varapuheenjohtaja: Veera Lohenoja

Sihteeri: Agneta Trux

Taloudenhoitaja: Laura Leipakka

Viestintävastaava: Katri Jokela

Opintovastaava: Valtteri Salmela

Tilavastaava: Laura Leikoski

Työelämävastaava: Kaisamari Sundström

Ympäristö- ja tasa-arvovastaava: Jade Temisevä & Elisa Hokkanen

Kulttuurivastaava: Valtteri Salmela & Elisa Hokkanen

Sporttivastaava: Juulia Mäyrä

Tapahtumavastaava: Laura Leikoski & Heini Petäjistö

Bilevastaava: Jaska Kammerer

SRYL (Suomi-Ranska -yhdistysten liitto) -vastaava: Joel Montserrat-Puumala

Siirtymäriittejä ja itämaisia makuja

Ensin perehdyttiin järjestötoimintaan, sitten ruokalistoihin.

Noin viikkoa myöhemmin uudet ja vanhat hallituslaiset käynnistivät uuden kauden perehdytys- ja karonkkailtaa viettäen. Perehdytyksen aikana siirrettiin kunkin hallitusviran hoitamiseen vaadittava perimätieto seuraavalle sukupolvelle. Tämän jälkeen Syö!- viikkojen keltainen logo valaisi viimeisillä säteillään tietämme ravintolaillalliselle ja itämaisten makujen äärelle. Muutamaa unohtunutta falafelia lukuun ottamatta ilta soljui mutkattomasti jutustellen, ideoiden ja vanhoja muistaen: saipa entinen puheenjohtajammekin kukkakimpun kiitoksena hienosti hoidetusta vuodesta.

Seuraavaksi bouffelaisten päät kääntyvät (toistaiseksi kitsasta) kevätaurinkoa kohden. Vielä ei voi sanoa ilmassa olevan lupausta kesästä, mutta siinä on lupaus yhteisistä aamupalapöydistä, sporttitempauksista ja kevätkahveista. Vuoden viimeisistä opintopisteistä ja opiskelijavapusta. Ja sitä myötä, kuin varkain, saattavat auringonsäteetkin tulla hellimään kasvojamme jo odotettua aiemmin.

Riemukkaita laskumäkiä sekä voimaannuttavaa väliviikkoa toivottaen,

Katri.

10 664 vastausta artikkeliin “Galette des rois ja uunituore hallitus”

1. ZvB99X Regards for helping out, great info. I have witnessed the softening of the hardest of hearts by a simple smile. by Goldie Hawn.

2. Wow! In the end I got a blog from where I be capable of truly get useful information regarding mystudy and knowledge.

3. magnificent issues altogether, you just gained a new reader.What could you suggest about your post that you simply made a few days ago?Any positive?

4. I believe that avoiding highly processed foods may be the first step for you to lose weight. They may taste excellent, but refined foods contain very little vitamins and minerals, making you try to eat more only to have enough energy to get over the day. For anyone who is constantly consuming these foods, switching to grain and other complex carbohydrates will make you to have more strength while having less. Good blog post.

5. My relatives every time say that I am wasting my time here at net, but I know I am getting knowledge daily by reading such pleasant articles or reviews.

6. Having read this I thought it was very informative. I appreciate you finding thetime and effort to put this content together. I once again findmyself personally spending a lot of time both reading and commenting.But so what, it was still worth it!

7. Things i have often told individuals is that when evaluating a good on the net electronics shop, there are a few aspects that you have to consider. First and foremost, you need to make sure to look for a reputable and also reliable store that has picked up great critiques and scores from other shoppers and business world experts. This will ensure that you are getting through with a well-known store providing you with good program and assistance to their patrons. Thanks for sharing your opinions on this website.

8. It is truly a nice and helpful piece of information. I’m satisfied that you just shared this useful information with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

9. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! However, how can we communicate?

10. hi!,I like your writing so much! share we communicate more about your article on AOL? I require an expert on this area to solve my problem. Maybe that’s you! Looking forward to see you.

11. great issues altogether, you just won a brand new reader.What could you recommend in regards to your submit that you madesome days ago? Any positive?