Global-Local Dynamics in the Belt and Road Initiative Projects

Our team members Julie Yu-Wen Chen and Dušica Ristivojević just published an article entitled “Global-Local Dynamics in the Belt and Road Initiative Projects” in The Asia Pacific Journal: Japan Focus. They argue that modes of conceptualizing global-local entanglements provide a useful lens for looking at the different ways Belt and Road Initiative (BRI) projects localize in BRI-host countries. Their essay draws on recent work on George Ritzer to examine examples of BRI projects where global norms and practices are locally conceived and controlled, in contrast to other cases where the projects barely reflect local culture. Examples of Serbia and Hungary are provided to illuminate these points.

Keskiviikko 31.05, 16:15-17:30

Kielikeskus Juhlasaali, Helsingin Yliopisto

Mikko Puustinen (FM, MBA) aloitti Itä-Aasian tutkimuksen opinnot Helsingin yliopistossa vuonna 1993 keskittyen Kiinaan. Valtiotieteitä sivuaineena opiskelleen Puustisen Kiina-ura käynnistyi vuonna 2001 Suomen Pekingin suurlähetystössä.

Sittemmin Puustinen on työskennellyt Kiina-tehtävissä yli 20 vuotta diplomaattina Kiinassa, viestintäjohtajana, yksityisenä yrittäjänä ja viime vuodet virkamiehenä Suomessa. Puustinen on muun muassa toiminut Suomen valtiojohdon tulkkina korkean tason vierailujen yhteydessä, ja on poliittisesti riippumattoman kansalaisjärjestön, Suomi-Kiina-seuran puheenjohtaja.

Tule kuulemaan ja keskustelemaan Mikko Puustisen havainnoista ja näkemyksistä tämän 30-vuotisen Kiina-polun varrelta. Kiina ja sen suhde maailmaan, mukaan lukien Suomeen, on kokenut tänä aikana merkittäviä muutoksia, joita kannattaa pohtia.

Moderaattori: Sami Honkasalo, Apulaisprofessori, Helsingin Yliopisto

Järjestäja: Julie Yu-Wen Chen, Professori, Helsingin Yliopisto