Uusfilologisen yhdistyksen nuorten tutkijoiden ilta to 30.3.

Uusfilologisen yhdistyksen järjestämässä esitelmätilaisuudessa torstaina 30.3. klo 16.15 (Helsingin yliopiston Metsätalo, Unioninkatu 40, 5. krs, sali 25) luennoivat seuraavat nuoret tutkijat:

• Henrik Oksanen (Tampereen yliopisto): “Pragmaattisten elementtien vaikutuksia lause- ja tekstirakenteisiin saksan- ja suomenkielisissä juridisissa teksteissä”
  • Jenna-Marie Eskola (Helsingin yliopisto): “Verbaalisen väkivallan paikantaminen ja analysointi paheksuvien puheaktien avulla”
  • Sirkku Ruokkeinen (Turun yliopisto): “Irrealis evaluaation keinona 1500-luvun Englannissa”

Erityisesti Jenna-Marie Eskolan esitelmä, joka pohjautuu hänen tekeillä olevaan graduunsa, on relevantti kaikille vihapuheesta ja verbaalisesta väkivallasta kiinnostuneille. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, eikä ennakkoilmoittautumista tarvita.