Helsinki Think Company luo yliopistolaista yrittäjyyttä

Vuorikadulla ovensa avannut Helsinki Think Company on ydinkeskustan kohtaamispaikka uudenlaiselle yrittäjyydelle. Se on yhteisöllinen työtila, jossa opiskelijat, tutkijat ja yrittäjyydestä kiinnostuneet voivat verkostoitua.

Helsinki Think Company -yrittäjyystilassa luodaan uudenlaista yrittäjyysyhteisöä ja yliopistolaista yrittäjyyttä, joka kytkee yhteen akateemisen tiedon, yhteiskunnan ongelmat ja kannattavan liiketoiminnan. Sitä ohjaa halu tehdä yhteiskunnasta ja ympäristöstä eettisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävämpi.

– Yliopistossa on mieletön osaamispotentiaali ja fiksuja ajattelijoita. Haluamme olla mukana innostamassa yliopistolaisia yrittäjyyteen. Lyhyesti sanottuna hyvään ja hynään, tiivistävät opiskelijat Ella Keski-Panula, Katja Meriläinen ja Tiina Juvonen, jotka ovat aloittaneet uuden työnsä Helsinki Think Companyn host-tiiminä.

– Haluan rohkaista erikoisempien sivuaineiden opiskelijoita tuotteistamaan erikoisosaamisensa, toteaa Katja Meriläinen, joka on itse yhdistänyt opinnoissaan käsityötieteen ja yrittäjyyden.

Meriläinen innostaa tulijoita myös kertomaan, millaista toimintaa he tilaan haluavat.

– Ajatuksia ei kannata hautoa yksin. Tuodaan ne rohkeasti esille ja inspiroidaan toinen toisiamme!

Arvopohjaista liiketoimintaa

– Odotan uutta inspiraation lähdettä erityisesti opiskelijapohjaisesti syntyvälle yritystoiminnalle. Lisäksi Helsinki Think Company on uusi paikka, jossa yliopiston huippuosaaminen kohtaa yritysmaailmaa, suurta ja pientä. Tila poikkeaa muista yritystiloista siinä, että Helsingin yliopiston tieteiden valtava kirjo asettuu täällä yrittäjyyden alustaksi. Uudet ajatukset syntyvät vahvan luonnontieteellisen ja syvällisen humanistis-yhteiskuntatieteellisen osaamisen kohdatessa yrittäjähenkisessä ympäristössä, sanoo rehtori Thomas Wilhelmsson.

Helsingin yliopiston ja Helsingin kaupungin avaama yrittäjyystila Helsinki Think Company on avoinna arkisin klo 10-18 (Vuorikatu 5). Yhteistyössä ovat mukana myös mm. Helsinki Business and Science Park (HBSP), Helsinki Innovation Services (HIS), IP Finland ja 99Ventures.

Teksti: Karin Hannukainen
Kuva: Ari Aalto
9.4.2013

Lue alkuperäinen uutinen Helsingin yliopiston sivuilta.