Liikennepäästöistä ekoyrittäjyyteen

Mikä on biopolttoaineiden tulevaisuus? Millaisia ratkaisuja Suomeen tarvitaan? Voiko tämänkin aiheen yhdistää yliopistolaiseen yrittäjyyteen?

Think Company 11-06-2013Pekka Haavisto ja joukko muita poliittisen kentän vaikuttajia sekä alan asiantuntijoita keskustelivat tänä aamuna Think Companyn tiloissa liikenteen päästöistä, biopolttoaineiden mahdollisuuksista ja niiden edistämisestä Suomessa. Mielenkiintoisten alustuspuheen-vuorojen jälkeen käytiin vapaata keskustelua aiheen ympärillä.

Pitäisikö meidän Suomessa olla kunnianhimoisempia korvaavien polttoaineiden käyttöönoton suhteen? Tavallisen kuluttajan uskallus siirtyä biopolttoaineisiin on verrattain heikkoa. “Ihmiset ovat perusluonteeltaan muutosvastarintaisia” toteavat keskustelijat. Kansanedustajien yhteistyöllä ja esimerkillä voisi yrittää lisätä suurempien joukkojen tahtoa tehdä rohkeita siirtoja kestävämpään suuntaan, toteaa Haavisto keskustelun lopuksi.

Koska olemme Think Companylla, akateemisen yrittäjyyden kohtaamispaikassa, on lähestulkoon velvollisuus tiedustella, miten Pekka Haavisto yhdistäisi käydyn keskustelun yliopistolaiseen yrittäjyyteen?

“Suomessa on tarvetta uusien teknologioiden ja ratkaisujen kehittämiseen tällä alalla. Ekoyrittäjyydessä piilee mahdollisuuksia alan osaajille.”