Fukseja, jee!

Huomaa kyllä, että uusi lukukausi on alkanut! Keskustakampus on taas paljon eloisampi ja vireämpi paikka. Ja sellaisia vähän pihalla olevan näköisiä ihmisjoukkoja ravaa tuossa Vuorikadulla. Nostalgista seurata sivusta uusien opiskelijoiden töhötystä ja hukassa olemista! Itsehän kuljin kartta kädessä pari ekaa yliopistoviikkoa..

IMG_0097
Think Company onkin viime päivinä erikoistunut vastaanottamaan näitä uusia opiskelijoita. Tutorit ovat tuoneet omia ryhmiään tutustumaan tilaan ja esimerkiksi eilinen oli kyllä melko härdellipäivä! Seinät alkoivat tulla vastaan, kun fuksiryhmiä lappasi ovesta sisään jatkuvalla syötöllä. Vetelin noin parikymmentä esittelypuhetta ja ehdin istahtaa lukemaan sähköpostit vasta kahden jälkeen iltapäivällä. Mutta olipahan hauska ja aktiivinen päivä! Viimeisille fuksiryhmille aloin kyllä varmaan jo toistaa itseäni ja päässä surisi.

Fuksit yllättivät positiivisesti aktiivisuudellaan ja innostuksellaan! Fuksit olivat aidosti kiinnostuneita yrittäjyydestä ja Think Companysta. Vaikka ensimmäisen vuoden opiskelijalla eivät vielä valmistuminen ja työllistyminen olekaan päällimmäisenä mielessä, monilta löytyi kiinnostavia ja hyviä ideoita oman osaamisen jalostamisesta käytäntöön. Ja oli ilahduttavaa, että myös muiden kampusten väkeä saapui tutustumaan tiloihin. Poikkitieteelliset kohtaamiset ovat antoisia – valtsikakuplassa elävälle maailmantuskailijalle tekee välillä ihan hyvää jutustella kemistien, matemaatikoiden tai ranskan opiskelijoiden kanssa. Oli aika letkeää kuulla tarinoita esimerkiksi kemistiopiskelijoiden yrityksistä. Vähän tosin meni yli oman ymmärryskyvyn se luonnontieteellinen terminologia ja kemiallisten reaktioiden analysointi.

Fukseja otetaan mieluusti vastaan ensi viikollakin. Perjantaina 6.9. ei kuitenkaan kannata yrittää tulla vierailemaan! Tuolloin keittiötä vähän remppaillaan ja Think Company on kiinni. Muina päivinä tervetuloa, täällä on kahvia, keksejä ja kivoja hosteja!