Mainio kokoaa opiskelijat luomaan ratkaisuja – tule mukaan!

Web

Onko sinulla intohimoa maailman muuttamiseen? Haluatko kehittää yhteiskunnallisia innovaatioita tai yritysideoita yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa?

Mainiolla globaalit haasteet ja niiden ratkaisijat kohtaavat.

Hae nyt mukaan Mainio Social Campille (4.10–8.10.2013), jossa opiskelijoiden omista ideoista ja tarmosta muotoillaan oikeita yhteiskunnallisia projekteja.  Yhteiskunnallisten ongelmien ratkomisesta voi tulla tulevaisuuden työpaikkasi.

Onko Mainio minulle?

On varmasti, jos maailman muuttaminen kiinnostaa! Ei väliä, oletko fuksi vai pidemmälle ehtinyt opiskelija, me etsimme ihmisiä, joilla on aito halu käyttää omaa osaamistaan yhteiskunnan vaikeimpien ongelmien luovaan ratkomiseen.

Opiskelijoista kootaan leiriä varten Helsingin yliopistosta ja Aalto yliopistosta monitieteisiä tiimejä, jotka pureutuvat yhteiskunnalliseen ongelmaan ja tuottavat siitä konkreettisen ratkaisun. Leirin teemoja ovat muuttuva ympäristö, oppiminen, tasa-arvo ja hyvinvointi. Sinulla ei vielä tarvitse olla valmista ratkaisua siihen, miten haluat yhteiskuntaan vaikuttaa – kehitetään niitä yhdessä.

Mitä Mainiolla tehdään?

Mainio Social kerää yhteen pääkaupunkiseudun alueen korkeakouluopiskelijoita tekemään yhdessä tieteestä toimintaa. Viiden päivän intensiivisellä leirin aikana monitieteiset tiimit keksivät ja kehittävät uusia maailmaa mullistavia ideoita. Apua tiimit saavat tutkijoilta, yritysmaailman ihmisiltä ja muilta asiantuntijoita. Luvassa on huikea määrä työpajoja, ideoiden testausta ja vähän teoriaa.

Leiri järjestetään 4.10–8.10.2013 Design Factoryllä Otaniemessä ja se huipentuu tiistaina 8.10 pidettävään lopputapahtumaan, jossa tiimit pääsevät esittelemään ideansa maailmalle. Ideat eivät jää vain leirille vaan niitä kehitetään yhdessä eteenpäin läpi vuoden! Mukaan pääsee täyttämällä hakemuksen Mainion nettisivuilla www.mainiosocial.com. Hakuaika päättyy 27.09. Leiri on opiskelijoille ilmainen. Me tarjoamme kahvit ja purtavaa.

Lisätietoja: www.mainiosocial.com / antti@avantohelsinki.fi

Mainio on osa Helsingin yliopiston uuden yliopistolaisen yrittäjyyden vallankumousta.