Kurssihallintapalvelun beta-versio avattu

Kisallioppiminen.fi-sivuille haluttiin luoda palvelu, jonka avulla opettaja pystyy seuraaman opiskelijoiden edistymistä ja opiskelijat välittämään tietoa siitä miten he kokevat hallitsevansa tehtäviä. Palvelua lähdettiin kehittämään Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitoksen opiskelijoiden voimin. Projektitiimin työnjälki on ollut todella huikeaa ja palvelu on nyt beta-testattavana osoitteessa http://beta.kisallioppiminen.fi.

Vaikka jakso olisi jo alkanut ja opiskelijat olisivat jo edenneet kurssilla, on kurssipalvelun käyttöönoton työmäärä niin pieni, ettei se estä beta-version kokeilua.

Alla on pikaohje palvelun käyttöönottoon. Kaikkea palautetta otetaan mielellään vastaan kommentteina, Facebookissa ja sähköpostitse.

Rekisteröityminen palveluun

Kurssin luonti

Rekisteröinnin jälkeen voit luoda kurssihallinta-sivulla uuden kurssin jolla on kurssiavain:

Kun päivität Kurssihallinta-sivun, sivulle ilmestyy tekemäsi kurssi ja sen avain näkyy otsikossa. Painamalla kurssin otsikossa nuolta näet kaikki kurssin tehtävät.

Kun opiskelijoita liittyy kurssille ja he rupeavat tekemään tehtäviä, näet heidän edistymisensä paneelissa:

Klikkaamalla näet isomman kuvan.

Kun liikutat hiirtä ruutujen päällä, näet mistä tehtävästä ja kenen vastauksesta on kyse.

Kurssille ilmoittautuminen

Omat kurssit -sivulta voit ilmoittautua kurssille opettajan antaman kurssiavaimen avulla. Kurssin opettaja ei voi liittyä kurssinsa opiskelijaksi.

Opiskelijana kurssilla

Kun opiskelija menee ilmoittautumisen jälkeen kurssille ja avaa tehtävän voi hän valita kolmesta hymynaamasta:

1. En osannut tehtävää. Tarvitsen apua.
  2. Ratkaisin tehtävän, mutta olen epävarma vastauksesta.
  3. Ratkaisin tehtävän ja osaan tämän.

Kun opiskelija valitsee jonkin vaihtoehdon, tehtävän otsikko muuttaa väriä. Opiskelija voi jälkeenpäin muuttaa vastaustaan.

Opiskelija näkee myös omat merkintänsä Omat kurssit -sivulta.

Hyvää pääsiäistä!

Edit 13.4.2017: Lisätty kuva ja teksti opiskelijoista kurssilla.

Tietoa kirjoittajasta