Ajatuksia matematiikan opettamisesta
Main menu
Rämö, J., Oinonen, L., & Vihavainen, A. (2016). Activity and performance on a student-centred undergraduate mathematics course. In E. Nardi, C. Winsløw & T. Hausberger (Eds.), Proceedings of the First Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2016, 31 March-2 April 2016) (pp. 494–503). Montpellier, France: University of Montpellier and INDRUM.
Rämö, J., Oinonen, L., & Vikberg, T. (2015). Extreme Apprenticeship – Emphasising Conceptual Understanding in Undergraduate Mathematics. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 2242–2248). Prague: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
Oinonen, L. & Rämö, J. (2015). Oivalluksia ja yhteistyötä matematiikkabasaarissa. LukSitko, 11 (1), 27.
Vikberg, T., Oinonen, L. & Rämö, J. (2015). Tehostettu kisällioppiminen matematiikan yliopisto-opetuksessa . Yliopistopedagogiikka, 22 (1), 36-39.
Rämö, J. (2014) Mitä tekisit, jos sinun pitäisi kouluttaa matemaatikko? Arkhimedes 3, 20-26.
Rämö, J. & Vikberg, T. (2014). Extreme Apprenticeship – Engaging undergraduate students on a mathematics course . In Proceedings of the Frontiers in Mathematics and Science Education Research Conference 1-3 May 2014, Famagusta, North Cyprus (pp. 26-33).
Hannula, J. (2014). Matematiikan kuusi osaa: David Tallin matematiikan kolmen maailman viitekehyksen laajentaminen Juha Oikkosen matematiikan kaksilla kasvoilla . LUMAT, 2 (1), 59-68.
Hautala, T. (2014). Matikkapuu kasvoi keskustelusta täydennyskoulutukseksi . LUMAT, 2 (1), 13-16.
Hautala, T., Romu, T., Rämö, J. & Vikberg, T. (2012). Extreme apprenticeship method in teaching university-level mathematics . In Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education, ICME .
Häsä, J. & Rämö, J. (2012). Johdatus abstraktiin algebraan . Helsinki: Gaudeamus.
Oikkonen, J. & Oinonen, L. (2011). Olisiko “oleellisessa” jotain oleellista? Dimensio, 75 (2), 54-55.
Hautala, T. (2010). Guidance Tutoring – Guidance and Support in the First Steps of Studies. CULMS Newsletter, 1 (1) , 15-20.
Oikkonen, J. (2009). Ideas and results in teaching beginning maths students. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 40 (1), 127-138.