Giuliano Tuccian resitaali 30.3.2022

Kielikeskus, Fabianinkatu 26, 3. krs. musiikkisali, keskiviikkona 30.3.2022 klo 16-18.

Järjestäjät: Helsingin yliopiston musiikkiseura HYMS, Musiikkitiede, Avoin yliopisto. Vapaa pääsy.

Giuliano Tuccia
Italia, Il Conservatorio B. Maderna di Cesena.

Ohjelma:
Robert Schumann: Kreisleriana
Franz Liszt: Dante Sonaatti

Uransa aikana Tuccia on jo ehtinyt soittaa monien kansallisten ja kansainvälisten maestrojen johdolla, kuten Mauro Minguzzin, Alessandra Ammaran,Giovanni Valentinin, Luigi Tanganellin, Sergio Tiempon, Inna Falksin, Massimiliano Ferratin, Roberto Cappellon, Edith Fischerin, Antonio Pompa-Baldin ja Hortense Cartier Bressanin.

Tuccia on saanut lukuisia palkintoja kilpailuissa niin Italiassa kuin ulkomailla; hän herätti erityistä huomiota Sergio Fiorentinon pianokilpailussa toissa vuonna; hän on esiintynyt solistina maineikkaassa saleissa kuten Riminillä, Castel Maggioressa, Ravennassa, Bolognan Teatro Comunalessa, ja Urbinossa. Hän on osallistunut moniin festivaaleihin kuten Festival della Romagnassa, Umbriassa, Kaunasissa ja Unkarissa.