Arto Mustajoki hallituksen tutkimus- ja innovaationeuvostoon

Nykykielten laitoksen johtaja, professori Arto Mustajoki on nimitetty jäseneksi pääministeri Jyrki Kataisen johtamaan tutkimus- ja innovaationeuvostoon. Uuden neuvoston tehtävä on käsitellä valtioneuvoston ja ministeriöiden apuna tiede-, teknologia- ja innovaatiopolitiikan suuntaamiseen, seurantaan, arviointiin ja yhteensovittamiseen liittyviä kysymyksiä.

Muiksi jäseniksi nimettiin rehtori Kaija Holli (Tampereen yliopisto), toimitusjohtaja Risto Lammintausta (Hormos-Medical Oy), pääjohtaja Erkki Leppävuori (Teknologian tutkimuskeskus VTT), toimitusjohtaja Pekka Lundmark (Konecranes Oyj), pääjohtaja Markku Mattila (Suomen Akatemia), rehtori Anneli Pirttilä (Saimaan ammattikorkeakoulu), pääjohtaja Veli-Pekka Saarnivaara (Teknologian ja innovaatioiden kehittämiskeskus Tekes), koulutus-ja työvoima-asioiden päällikkö Saana Siekkinen (Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry) ja professori Päivi Törmä (Aalto-yliopisto).

Pääministerin lisäksi neuvoston ministerijäseninä toimivat valtiovarainministeri Jutta Urpilainen, kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki, peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson, ympäristöministeri Ville Niinistö, sisäasiainministeri Päivi Räsänen, hallinto- ja kuntaministeri Henna Virkkunen sekä puolustusministeri Stefan Wallin.

Neuvoston toimikausi kestää eduskunnan vaalikauden ajan.