5, 4, 3, 2, 1

Numeroita? Tai tarkemmin ilmaistuna, yliopistosta mahdollisesti saatuja arvosanoja. Onko niillä ylipäätään mitään merkitystä mikäli kurssin vaan saa läpi? Monta kysymystä nousee monen opiskelijan tai opintojaan suunnittelevan mieleen myös arvosanoihin liittyen.

Tähän esittämääni kysymykseen on minun itseni vastattava että kyllä. Kyllä niillä on väliä. Ihan niin kuin jo yläaste- ja lukiomaailmassakin olemme tottuneet toteamaan. Monessa vaiheessa elämää arvosanat nimittäin joko avaavat tai sulkevat portteja. Niin yliopistomaailmassakin. Näin on esimerkiksi viestinnän opintojen suhteen. Jostain avoimen yliopiston nettisivujen kohdasta eteeni nimittäin osui teksti, jossa todettiin, että viestinnän perusopinnot on suoritettava arvosanalla 3 vähintään, mikäli mielii jatkaa opintojaan aineopintoihin. Tästä on siis saatava lisätsemppiä opintoihin mikäli haluaa lukea viestintää lisää! Tsemppiä myös muille opintojaan pänttääville!