Kesä on koittanut!

Se on kesä nyt sitten koittanut.. ja aikamoinen helle on jo ulkonakin ollut! Tämän kevään opiskeluni ovat päättyneet ja varsin hyvin arvosanoin. Näillä on hyvä jatkaa taas alkavaan syksyyn, sillä kesän aion ottaa ihan vain lomailun kannalta. Jokainen opiskelijakin on lomansa ansainnut, edes pienenkin.

Elokuussa alkaa ilmoittautuminen uusille syksyn kursseille. Olen jo pyytänyt opintojen ohjausta syksyyn ja olen sitä saanutkin. Sitä kannattaa aina rohkeasti pyytää, jos tarvitsee. Monesti ei opiskelija tule ajatelleeksi, että minä saan ja voin pyytää tukea opintoihini. Rohkeasti olen myös kysellyt kaikenlaista opettajilta ja muilta kurssien alkaessa, ettei mikään jää epäselväksi. Sillä säästää aikaa ja vaivaa tulevaisuudessa. Informaation puute voi tulla ns. ”kalliiksi” ja tuleekin tehtyä enemmän kuin tarvitsee. Sepä se onkin yliopisto-opiskelussa, että itse joutuu olemaan aktiivinen. Kaikkea ei anneta enää valmiina.

Syksynkin opintoja on jo nyt hyvä suunnitella, vaikka syksyn ohjelma julkistetaan virallisesti vasta 1.7.2014. Kesän opintoihinhan on nyt ilmoittautuminen käynnissä, mutta päätinkin jättää ne nyt väliin ja tsempata sitten taas syksyllä. Näin vuoden sisään jaksottuu mukavasti lomaa ja aherrusta.. sopivassa suhteessa.

Aina se fiilis, kun näkee ensimmäisenä uuden opintotarjottimen eli mitä on taas luvassa ensi syksynä tai koska vaan, on tietynlainen:

–          UPS! Tätäkö tämä nyt on!

Mutta hyvin on kaikki kuitenkin mennyt opiskeluiden suhteen, kun taaksepäin katsoo ja eteenpäin on menty. Omaa opiskeluhistoriaansa on hyvä selata taaksepäin ja katsoa kuinka pahimmistakin sudenkuopista on selvitty. Se antaa voimia tulevaan!

Lopuksi haluan kertoa, että jään bloggauksestakin kesätauolle ja palailen taas syksyllä asiaan. Silloin pystyn kertomaan tarkemmin syksyn suunnitelmista. Joten toivotan Sinulle oikein mukavaa ja virkistävää kesää lukija! Palaamisiin taas syksyllä 2014! 🙂

Alla vielä rauhoittavan kaunis kuva eräältä kesälomamatkalta “vuonna nakki ja muusi”, tätä katsellessa sielu lepää ja aivot narikkaan 😉