Kun PLÄÄH – turhautumisen tunteista opiskellessa

Sisko Sundström oli kirjoittanut hauskan haikun opiskeluun liittyvistä turhautumisen tunteista tänne ”Elämää ja opintoja”-blogiimme, jota olen kovasti mainostanut tutuille ja tuntemattomille, joita avoimen opiskelut kiinnostavat; tule katsomaan millaista se opiskelu on, tämä on siis hyvä näyttämö siihen, ehkäpä se rohkaisisi Sinuakin..

Juu, mutta Siskon mainioon blogiin.. tunne on minullekin tuttu. Kun on hankalaa avata kurssikirja, kun ei huvittaisi yhtään ja televisiostakin tulee monen monta mielenkiintoisempaa sarjaa, joihin haluaisi uppoutua. Kun tekisi mieli vain istua rakkaan kainalossa sohvalla ja syödä jotain hyvää sekä antaa ”piutpaut” opiskelulle.. PLÄÄH

Varsinkin silloin, kun aihe on jotain, mikä ei itseä kiinnosta sillä hetkellä yhtään; välillä on kursseja, joita ”ahmii” tiedonnälkäänsä ja sitten taas niitä, joiden toki tietää olevan hyödyllisiä, mutta vähemmän mielenkiintoisia..

Itseäni turhautti vielä kahta kauheammin, kun kesken kiireisimmän opiskelukauden sain juuri kuumeisen ”köhä”-taudin, joka ei millään meinannut päästää otteestaan. Tämän takia minulta jäi näkemättä tämän sivuston blogin muita kirjoittajia yhteisen projektimme puitteissa Helsingin keskustan kahvilassa, no joku toinen kerta sitten. 🙂

Kun on oikein vaikeaa, niin silloin on varmaankin hyvä tehdä välillä jotain muuta, käydä kävelyllä tai katsoa jokin sarja, parempiakin hetkiä tulee.. toisaalta ei saisi minun mielestä rasittaa itseään liikaa, toisaalta rytmittää tekemisiään hieman kalenteriin, niin kun sitä seuraa, on omassa ohjelmassa hyvä pysyä.

Älä myöskään katso, mitä muut tekevät, jokainen tekee omaa juttuaan ja itsensä vertailu muihin ei ainakaan auta enempää, vaan saa tuntemaan olonsa vieläkin surkeammaksi. Juu ja yhden piristävän jutun meille kaikille avoimen yliopiston kursseja ”kahlaaville” vielä löysin seuraavasta; siinä meille esikuvaa kerrakseen ja jotain mihin tähdätä, joten GO FOR IT ;-):

Hanna Salminen väitteli valtiotieteistä – aloitti opinnot Avoimessa yliopistossa