*pause*

Kun luet tätä, on toivottavasti kesä oikeasti viimein tullut ja auringonpaiste on vienyt mennessään kaikki ajatukset ja elät tässä hetkessä onnellisena. Jos näin on laita kone, tabi tai puhelin kiinni ja palataan asiaan myöhemmin!

Jos olet sateen sisälle paiskaama, kuten minä tätä kirjoittaessa, on nyt mahtava hetki miettiä syksyä ja tulevaa talveä. Äläkä irvistä! Vaikka talvi ei olisi lemppari asioitasi maailmassa, voi se tuoda mukanaan jotain niin hienoa, ettet edes arvannut! Viime talvi antoi minulle mielettömästi lisävarmuutta elämääni. Vaikka välillä koitti epäusko ja aikataulut oli tiukalla, uuden oppiminen ja itsestään uuden löytäminen oli ehdottomasti kaiken vaivan arvoista. Vaikkei opiskelullani ollut Suuria Tavoitteita, tuntui hyvältä huomata, että oikeasti oppii vielä jotain uutta ja on opintopisteet siitä todistamaan. Se mitä opin itsestäni onkin sitten pisteillä mitattamattomissa, mutta varmasti suurempaa!

Siksi pänniikin nyt kertoa, että opiskelut jää paussille ainakin täksi syksyksi. Ehkä satunnainen kurssi sieltä täältä, mutta saa nähdä. Suunnittelin ja kääntelin kalenteria miten päin vain mahdollista, mutta ei niin ei. Perheen toisella opiskelijalla on edessä tiukkaa keskittymistä vaativa syksy ja on mun vuoro auttaa ja tsempata. Eli ei opiskelu arjesta katoa, mutta siirryn huoltojoukkojen puolelle. Ja jos kaikki menee putkeen, on meillä keväällä opiskelija sekä täyspäiväisesti yliopistolla  että avoimella!

Kohta koittaa ilmoittautumiset ja kursseja on taas valita äärestä toiseen Jos vain mahdollista, tartu mahdollisuuteen ja avarra maailmaasi!. Oli mielessä sitten Suuri Suunnitelma tai huviajelua akateemisessa maailmassa; onnea, voimia ja hienoja fiiliksiä!

Ensi vuoteen!

Sisko