ITK:n kuulumiset

Kiitos ITK:n workshoppiin ja teemaseminaariin osallistuneille!

Keskiviikon workshopissa kuultiin hankekoulujen tuoreimpia kuulumisia. Alla osa koulujen esityksistä

Sannan slidet workshopista
Kooste työpajoista

Torstain teemaseminaarissa opetusneuvos Kaisa Vähähyyppä kertoi suomalaisten koulujen tieto- ja viestintätekniikan nykytilasta ja loi näkymiä tulevaisuuden kouluun. Vähähyyppä nosti esiin opettajien osaamisen ja opettajankoulutuksen ajankohtaistamisen merkityksen.

Professori Marja Kankaanranta esitteli OPTEK-tutkimushankkeen uusimpia tutkimustuloksia muun muassa rehtoreiden asenteista tieto- ja viestintätekniikkaa kohtaan, koulujen tietostrategioiden tilasta sekä koulujen tieto- ja viestintätekniikan hyödyntämisestä.

Sanna Vahtivuori-Hänninen käsitteli esityksessään Tieto- ja viestintätekniikka koulun arjessa -hankkeen väliraportin suosituksia sekä esitteli toimintamallin multimodaalisesta tiedon esittämisestä. Mallia ollaan kevään aikana soveltamassa Kauniaisten Mäntymäen koulussa yhteistyössä kansainvälisen koulupartnerin kanssa. Sanna esitys teemaseminaarissa.

Linkkejä teemaseminaarin puheenvuoroissa nostettuihin asioihin