Mihin Moodle taipuu?

Margit Koivumaa (Opetusteknologiapalvelut), Birgitta Kivinen (Opetusteknologiapalvelut), Marko Hölttä (Opetusteknologiapalvelut)
7.3.2017, 13:00 – 14:00, Sali/sal/lecture hall 8

Väitetään, että ihminen käyttää vain 10 % aivoistaan. Koskeeko sama Moodlen käyttöäsi? Osaatko Moodlessa esim.

• Muokata sivustosta käytettävämmän ja visuaalisesti miellyttävämmän?
  • Seurata opiskelijoiden edistymistä?
  • Arvioida ja antaa palautetta opiskelijoille tehokkaasti mm.
    • käyttää arviointimatriisia tai arviointifraaseja?
    • ottaa vastaan ryhmätöitä ja antaa niistä palautetta ryhmälle?
    • arvioida verkkokeskusteluja?
  • Hyödyntää opintohallinnollisia työkaluja kuten ottaa tuloslistan suorituksista WebOodi-rekisteröintiä varten?

Helsingin yliopiston strategiassa 2017 – 2020 todetaan, että oppimisympäristöt rakennetaan joustaviksi ja oppijaa aktivoiksi sekä lisätään verkko-opiskeluympäristöjen monipuolista käyttöä. Tässä esityksessä pureudutaan tähän aiheeseen antamalla opettajalle konkreettisia Moodle-työkaluja ja -vinkkejä.

Notice: Session will be in English (What can Moodle do for you?) on Wednesday at 1 pm.