Koulun penkki – tuo innostukseni alkulähde

Se toimii aina ja varmasti. Innostus pulppuaa jo koulutuspäivän aamussa. Aikaisessa herätyksessä (en ole edes aamuihminen), rautatieaseman aamuruuhkassa ja viimeistään siinä, kun luokka täyttyy uusista ihmisistä.

On tullut aika poistua omasta työhuoneesta. Katkaista arjen rutiinit ja täyttää pää tuoreilla ajatuksilla, jotka lähtevät niin nopeaan juoksuun, ettei kynä meinaa pysyä perässä.

Olen ollut onnekas ja saanut tielleni esimiehiä, jotka suhtautuvat kouluttautumiseen positiivisesti. Korko, jonka se maksaa takaisin on korkeinta laatuaan. Voisi melkein sanoa, että takaisin töihin palaa tupla määrä työntekijöitä, tai ainakin ideoita kahden edestä.

No kuinka kauan vaikutus sitten kestää? Loppuelämän. Vaikka koulutus olisi vain yhden päivän kestoinen, tulee se sieltä vaikuttamaan ajatuksiin vielä pitkään. Korvaamattomia ovat myös ne kontaktit ja verkostot, joita näissä tilaisuuksissa aina syntyy.

Mitä se sitten ottaa – aikaa ja panostusta? Hetkellisesti kyllä. Suosittelen kuitenkin lämpimästi kokeilemaan. Mitä voit menettää? Paljon saat.

Niille, jotka innostava idea
on saanut syttymään,
ja jotka omistautuvat sille
ja antavat sen hallita ajatuksiaan,
avautuvat uudet maailmat.
Niin kauan kuin riittää innostusta,
riittää erilaisia mahdollisuuksiakin.
– Norman Vincent Peale

One thought on “Koulun penkki – tuo innostukseni alkulähde

1. Kiitos ihanan inspiroivasta kirjoituksestasi!