Yksi vaihtoehto voisi olla kansallinen, kaikkien yliopistojen keskeinen kisa.  Yhteiseen pottiin kertyvä palkintosumma voisi olla suuri ja houkutella runsaasti osallistujia. Sarjojakin olisi mahdollista olla useita: paras digitaalinen oppimateriaali, opetuskäytänne, teknologinen innovaatio, kansainvälinen hanke… Palkinnon saaja ja yliopisto saisivat julkisuutta ja mainetta ja palkinto voitaisiin juhlallisesti jakaa vaikka jokavuotisille ITK-päivillä Hämeenlinnassa.

Hyviä opettajia ja hyvää opetusta kannattaa palkita. Palkinnot ovat kiitosta hyvästä työstä ja kannustavat jatkamaan. Palkinnon jakaja tietenkin toivoo, että hyvät käytänteet leviäisivät ja innostaisivat muitakin. Kannattaa käydä katsomassa Helsingin yliopiston opetusteknologiakilpailuun osallistuneita ja palkittuja hankkeita!

One thought on “Millainen palkinto edistäisi opetusteknologian innovaatioita ja käytänteitä parhaiten?”

1. Ainakin se hyöty palkinnosta on, että prosessin aikana saadaan esiin erilaisia verkko-opetukseen liittyvä caseja. Lääkiksessä oltiin heti kiinnostuneita farmiksen opetusapteekista ja sitä koskenut merkintä Opetusteknologiapalkinto-blogista luettiin erityisen tarkkaan. Samoin erilaiset Moodle-toteutukset ovat erinomaista benchmarkkausaineistoa Moodlessa jo opettaville opettajille.

Hyviä osallistujia oli tänäkin vuonna vaikka kuinka monta. Harmi vaan kun palkintoa ei voi jakaa jokaiselle…

Comments are closed.