Martti Koskenniemi: Valtiovalta ja yksityisomistus

Akatemiaprofessori Martti Koskenniemi. Kuva: Linda Tammisto
Mitä omistaminen on?

Mitä yhteistä onkaan valtioiden suvereniteetilla ja yksityisomistuksella?

Studia Generalia -luennossaan Martti Koskenniemi tarkastelee julkisen ja yksityisen omistusoikeuden välistä historiallista suhdetta ja sitä, millaisessa tiiviissä vuorovaikutuksessa ne ovat olleet toinen toisiinsa.

Akatemiaprofessori Martti Koskenniemi on Helsingin yliopiston kansainvälisen oikeuden professori ja maailman johtavia tutkijoita alallaan. Hän työskentelee parhaillaan opettajana London School of Econimicissa Lontoossa. Koskenniemen erityisalaa on mm. kansainvälisen oikeuden ja aatehistoriallisen tutkimuksen kytkeminen toinen toisiinsa.

Martti Koskenniemi luennoi Helsingin yliopiston Studia Generalia -luentosarjassa Muuttuvat maailmankuvat 5.3.2015. Luento on kaikille avoin, ja sitä voi seurata myös verkossa suorana lähetyksenä ja jälkikäteen.

Lisätietoa tilaisuudesta
Luentosarjan ohjelma ja linkit verkkoluentoihin