Första mötet

Idag träffade vi vår seniorgrupp i Nordsjö på Cecilia Hoiva. Först berättade vi och seniorer våra namn och hemort till varandra. Sen tog en student en foto av oss. Jag tycker att det var ganska spännande att tala svenska i början men lyckligtvis försvunn min spänning snart. Stämningen var avslappnad och trevlig.

Jag diskuterade med Erik och jag hade också studentpar som heter Anna-Sofia. Erik berättade oss hur är det att besöka Cecilia Hoiva varje onsdag och vilka aktiviteter har dem. Han också talade om sitt liv och allt vad hade han gjort. Tillsammans diskuterade vi om till exempel våra egna hobbyer, arbete och sport. Det var lätt att hitta saker som diskutera om. Mellan var det lite svårt att komma ihåg vissa ord på svenska men till all lyckan hade jag mitt par. Tid gick så snabbt eftersom det var mycket att prata om.

Jag väntar redan nästa onsdag när vi träffas igen! Ur min åsikt är den här kursen en bra sätt att genomföra svenska kurs för jag vill förbättra min språkkunskap speciellt genom att prata. Det är också intressant att träffa äldre människor och höra om sina liv.

Hälsningar,

Janica