Först mötet!

Idag vi träffade med onsdagsgruppen första gången! Jag var lite närvös att börja prata bara svenska. Situationen var intressant. Seniorer satt på andra sidan bord och studenterna på andra sidan. Vår läraren Marjatta berättade om vad skulle hända och vi alla lyssnade. Sedan vi studentar tog ett par och vi fick börja samtalet med en senior. Mitt par var Laura vem hade ockå mycket frågorna. Vi började en intressant diskuteering med Daisy.

Daisy är en pratsamma kvinna från Hango. Hon har bott också i Hyvinge och Tammerfors eftersom hennes familj var tvungen att flytta bort när ryssorna kom till Hango. I Tammerfors Daisy var på internate skolan där hon fick svensspråkiga undervisning.

Tiden gick så fort att jag tycke att vi bara började och sen det var kaffetid! Vi diskuterade lite om datorn och svenska här i Finland och det bästa var märkta att även om traffic och electriska apparater förändras, människorna faktisk stannar samliga! Jag väntar jättemycket att åka till Nordsjö nästa vecka och se hurdan docka kollektion Daisy har… 🙂

Enni

One thought on “Först mötet!