Solen skiner (13.3.2013)

Den här onsdagen träffade jag och Enni Daisy igen. Det var ensolig dag och vi inte ville sitta inomhus. Således tog vi hissen till andra våningen. Vi gick in i  Daisys bostad eftersom det finns inglasad balkong.  Utomhus var det cirka fem minusgrader men det var tretton plusgrader på balkongen! Solen värmde ansiktet och utsikten var vacker. Daisy har sitt eget paradis!

Daisy har matta på balkonggolvet. Golvet var betong och det skulle vara kallt utan matta. Det fanns också tre bekväma stolar och ett litet bord. Daisy hade blommor på balkongen, men de var inte äkta. Daisy sade att hon hade haft äkta blommor men de dog på sommaren. Solen skiner mot balkongen hela dagen och det blev för hett för blommorna. Daisy berättade att i somras fanns det fyrtionio plusgrader!

Enni och jag frågade tidigare om Daisys skriftskola. Hon hade letat efter ett foto som hade tagits på hennes konfirmationsdag. På fotot hade Daisy lång, vit klänning. Hennes hår var lockig och hon hade tulpaner i sin famn. Jag tycker att det var ett vackert foto. Daisy berättade att hon gick i skriftskola i Tammerfors.

Daisy serverade chokladglass åt mig och Enni. Det var smakligt, tack så mycket, Daisy! Sen visade hon andra foton till oss. Daisy har rest mycket omkring i Europa. Hon tillät oss att ta några foton hem. ”Jag har så mycket foton” sade hon och bad oss att välja. Jag valde tre foton. Den första var underbar, ljusgul blomma och den andra var en speciell sten. På det  tredje fotot var ett exotiskt träd med oranga frukter.

Jag hade en underbar eftermiddag:) .

Laura